Senaste nytt

Problem med kreditering av Finnair-flighter till BAEC

Stefan62

Medlem
Redan vid bokningen av mina Finnair-flighter registrerade jag mitt BAEC-kontonummer.

På boardingkorten finns numret angivet, men ändå har inga poäng registerats.

Jag har gjort en online-claim, men alla har blivit ”rejected” med förklaringen att flighterna redan är ”awarded to Your account”.

Någon med liknande erfarenheter/problem?
 

agehall

Medlem
När flög du? Det tog över en vecka för mig att få in poäng från Finnair häromsistens, men till slut kom de.
 

Stefan62

Medlem
Nu har det gått en månad och jag har gjort online retro-registrering.

BA säger att Finnair "rejected the claim".

Finnair säger att jag ska kontakta BA...

Vad gör man?
 

Valley

Medlem
Liknande det som jag råkade ut för. Men tydligen hade jag tur för efter inte allt för många dagar så hade de stackars poängen hamnat rätt.
 

RonnieK

Medlem
Jag råkade ut för samma sak, fast tvärtom. Dvs jag åkte med BA men krediterade till Finnair. Det löste sig genom att kontakta Finnair på Twitter. De behövde ett par försök på sig med att få ut poängen från BA.
På något sätt löser det sig i slutändan men jag är förvånad att sånt här fortfarande sker, speciellt när alla nummer är registrerade i förväg.
 

Stefan62

Medlem
Uppdatering:

Efter 52 dagar och ett antal mail så har aviosen krediterats mitt BAEC-konto, även om BA länge hävdade att jag aldrig varit ombord på Finnair-flighterna.

Jag fick till slut hjälp av FinnairPlus-personal att verifiera att boardingcard-kopiorna var riktiga och att allt stämde.

Nu väntar jag bara på att Tier-pointen ska bli rätt så att jag åker upp en statusnivå.
 

Concorde

Founding Member
Grattis. Vad blir det för nivå? Silver or Gold and you're hooked...

F.ö. har mina Finnair krediteringar till BAEC alltid postat korrekt, säkert över hundra sektorer sista åren. Det tar någon vecka, men kommer in gör dom. Verkar som Stefan62 och BA har ett stormigt förhållande :D
 

Åbobo

Medlem
Under de senaste tiderna har flygen (även op. av BE) postat inom en vecka utan några som helst svårigheter.
 
Toppen