Senaste nytt

Ny lounge på Shanghai Pudong (PVG) (*G)

johhenrik

Medlem
När jag checkade in blev jag lite förvånad när jag fick ett loungepass till Lounge 71, istället för 77 som vanligt. De talade om för mig att det är nytt fr o m idag. Detta är Air Chinas lounge. Den ligger brevid lounge 78, som är Emirates. Detta är en riktig lounge. Stort och rymligt. Två våningar. 10 maträtter, frukostarea. Bar på nedervåningen osv. Äntligen får man plats helt enkelt, till skillnad från Lounge 77, som ju alltid var överfull om man flyger SK998 (bättre på kvällen när man flyger TK). Denna lounge är också avskild, så man sitter inte bara en våning upp i terminalen som tidigare.

Ett stort plus måste jag säga!
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Bra förändring, dock så har jag aldrig varit med om att loungen varit överfull. Det finns massor av plats och arbetsplatser om man drar sig lite åt nudelkökshållet.

Vad händer med den gamla loungen?

Då jag flugit SAS har det varit knökfullt då Lufthansa haft en A380-avgång ungefär samtidigt. Det är iaf min teori till att det varit så fullt. Och jag menar överallt. Det är ju samma lounge som TK använt, så jag har nyttjat den ett antal ggr. Vad som händer med den vet jag inte faktiskt. Lounge 71 hade en fin Star Alliance Gold logga, så jag antar den är för alla bolag. Den var iaf många ggr större än den gamla.
 

johhenrik

Medlem
Ja, fotograf ska man ju inte bli... här är några bilder jag tog. Loungen är två våninger. Nedervåningen har en bemannad bar och övervåningen har mat. Ett antal hundra sittplatser finns.

IMG_0212.jpg IMG_0213.jpg IMG_0214.jpg IMG_0215.jpg
 

johhenrik

Medlem
Jag hade bara en väldans kort stund där, men jag tyckte den var helt okej. Kanske lite för stor, om man nu ska klaga på något, men nu snackar vi i-landsproblem. Den är iaf flera ggr bättre än gamla loungen. Det som störde mig var det otroligt krångliga Internet-förfarandet. Så mitt tips är: Ta med dina devices samt boardingpass (!) och gå till informationsdisken, lämna över dem med inloggningssidan framme och be dem logga in dig. De genererar koder där med någon RSA-liknande dosa etc. Ett jäkla mög iaf..
 
Toppen