Senaste nytt

Uppgradering Business class till First class på Lufthansas Boeing 747-8 Frankfurt-Chicago

ErikLi

Medlem
Har hittat en skapligt prisvärd resa med Lufthansa i Business till Chicago (via Frankfurt) i sommar, men efter alla intressanta trådar här så blir man lite sugen på att testa First i 747-8.

Om jag förstår SAS korrekt (Uppgradera med poäng på Star Alliance och SAS - SAS) så skall det kosta 50000 poäng.

Nu till min fråga, hur skall jag bäst gå tillväga för att maximera mina chanser?, hur kan jag kolla om det finns några tillgängliga platser i First Innan jag bestämmer utresedatum?
 
Hej ErikLi och välkommen till businessclass.se.

Först och främst måste du ta reda på vilken bokningsklass den här biljetten du hittat är. När man skall uppgradera med Eurobonus poäng på ett annat flygbolag finns en vissa restriktioner. En av dessa är att enbart några bokningsklasser är möjliga att uppgradera. Dessa brukar i dom flesta fall va dom dyrare varianterna.

Just på Lufthansa är det bokningsklasser C, D och J du ska ha för att få möjlighet att uppgradera med Eurobonus poäng.
 

NotRyan

Medlem
Har hittat en skapligt prisvärd resa med Lufthansa i Business till Chicago (via Frankfurt) i sommar, men efter alla intressanta trådar här så blir man lite sugen på att testa First i 747-8.

Om jag förstår SAS korrekt (Uppgradera med poäng på Star Alliance och SAS - SAS) så skall det kosta 50000 poäng.

Nu till min fråga, hur skall jag bäst gå tillväga för att maximera mina chanser?, hur kan jag kolla om det finns några tillgängliga platser i First Innan jag bestämmer utresedatum?


Skapligt prisvärd i bokningsklass C, D eller J alltså.... Grattis :)

Du kan använda ANAs hemsida för att se om det finns bonusplatser tidigast 14 dagar innan resan, läs doktorns eminenta guide
http://www.businessclass.se/forum/s...ar-alliance-award-biljetter-med-ana-tool.html

Mvh
/NotRyan
 

flum

Medlem
Kan inte annat än att hålla med Jonas, sitter i samma sits, till Boston, har kollat en hel del och det lutar åt att jag bokar en A-klass istället, sedan möjligtvis Plus saver med SAS på tillbakavägen(med ev uppgrad vid gate)
 

ErikLi

Medlem
ok, tack för all svar, var givetvis en "felaktig" biljett typ som jag hade hittat, man lär sig något nytt varje dag:) Några av er nämnde A klass biljetter, ungefär vad är ett bra pris för en A klass i A380 eller 747-8 till US? och hur hittar jag dom?, är det bara att söka massor med alternativ på LH´s site eller finns det någon bättre lösning?
 

agehall

Medlem
A-klass är väl den billigaste bokningsklassen för first, så det gäller bara att hitta dessa på tex LH's site.
 

flum

Medlem
Jag brukar kika på ITA Matrix, dock ingen riktig fena som andra på detta forumet :) senast jag kollande ev boston-trip tror jag att ditresan i A, via frankfurt (fct) låg strax under 20' kommer dock inte riktigt ihåg. Förhoppningsvis kan Doktorn rycka ut med lite mer handfasta förslag.
 

ErikLi

Medlem
I min jakt på att uppleva LH first så lär man sig en del, bl.a. Att det är svårt att boka first ut och bus hem online! Nu till min nästa fråga, trots att first är i stort sett tomt på dom datum som jag söker på och får bra alternativ på en resande, så sticker prislappen direkt när jag lägger till frugan! Är detta ett "A" klass problem eller har jag missat något annat? Just nu så är det 29/7 (first a380) ut till SFO och hem 9/8 (bus a380) som jag kollar!
 
LH 454
FRA
29/07/14 10:20

SFO
29/07/14 12:45

F8 A2 J9 C9 D9 Z9 Y9 B9 M9 U9 H0 Q0 V0 W0 S0

Og

LH 455
SFO
09/08/14 15:05

FRA
10/08/14 11:00

F7 A0 J9 C9 D9 Z9 P9 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9

Nu kan jeg ikke huske hvor mange sæder der er i F(8?) men det kan jo være at de kun vil sælge 1 sæde i A selvom expertflyer siger 2 (se LH455).
 
Toppen