Senaste nytt

Stämmer award-chart för Eurobonus?

Mr.Smith

Medlem
Tycker mig se att det är 25,000 poäng att flyga inrikes i USA, stämmer verkligen det?

Vi tänkte bila upp till Las Vegas, men det känns långt så en flygresa hade varit praktisk, dock kostar non-stopp nästan 500 usd dom dagarna vi tänkte. Kom då på att jag har EB poäng, men 25k EB för SFO-LAS kändes smådyrt.
 

Senator

Moderator
I ditt fall är själva resan kort, men vill påstå att 25 000 på en resa mellan t.ex JFK och SFO är bra värde. Så att det är dyrt tycker jag inte det är.

Frågan är valutan mellan $500 och 25 000, bara du kan bestämma vad som är högst värde för dig. Men jag anser att anskaffningsvärde av 25 000 EB kan vara rätt lågt i Sverige :)
 

Magino

Medlem
Nu kör ju Eurobonus ett zonsystem och hela fastlandet av USA är i samma zon. Eurobonus bryr sig inte om du reser LAX-SAN eller LAX-EWR, det är samma poängkostnad för alla. Alla program har sina för och nackdelar.
 

Mr.Smith

Medlem
I ditt fall är själva resan kort, men vill påstå att 25 000 på en resa mellan t.ex JFK och SFO är bra värde. Så att det är dyrt tycker jag inte det är.

Frågan är valutan mellan $500 och 25 000, bara du kan bestämma vad som är högst värde för dig. Men jag anser att anskaffningsvärde av 25 000 EB kan vara rätt lågt i Sverige :)

Jo nä visst har det sina fördelar med en fast summa, dock inte i det här fallet ;) Använder hellre poängen till spontana inrikesresor som genererar ett högre värde.

Nu kör ju Eurobonus ett zonsystem och hela fastlandet av USA är i samma zon. Eurobonus bryr sig inte om du reser LAX-SAN eller LAX-EWR, det är samma poängkostnad för alla. Alla program har sina för och nackdelar.

Hehe alltid roligare när man är på sidan med fördelar ;)
 
Toppen