Senaste nytt

Hur många kort av resp. färg per SAS-flygning?

miramax

Medlem
Hur stor andel av passagerarna har egentligen vilken status?

De alternativ jag tänker på är:

-Ett gäng åker utan kort öht.
-Eurobonus Member
-Silver
-Guld
-Diamond
-Star alliance gold
 

taxvalp

Medlem
Oj, känns som "hur långt är ett snöre?". Varierar oerhört mellan linje, veckodag och tid. Vi har flera exempel i andra trådar på flighter där det är närmare regel än undantag med EBG - men vilken linje har minst antal statuspax, tro? Någon sommarlinje till Medelhavet?
 

Mr.Smith

Medlem
Linjer som Stockholm-Göteborg och Stockholm-Köpenhamn har nog väldigt många status PAX. Speciellt mån-fre ialla fall.

Lär krävas lite statistik från SAS om man ska bena ut det här, inte så troligt ;)
 

Senator

Moderator
Helt omöjligt att veta tror jag. En fredag eftermiddag CPH-ARN skulle nog kanske ha 50 EBG/EBD bara på en avgång?

Jag råkade "se" det lilla manifest som en Lufthansa purser har ombord. Där namnges SEN och HON först på listan. Av 16 i C var jag ensam SEN och endast en NH*S fanns med annars :)

Det kan ha varit så illa att jag var ensam även i Y med tanke på att A321an mellan FCO-FRA var fylld med kanadensiska ungdomar och japanska turister. Ja utöver 3 lite märkliga och pampiga afrikanska herrar som åkte LH F senare
 

Jonas C

Medlem
Har bara lyckats komma över ett manifest en gång, vilket var för två år sedan på ARN-CPH. Flygningen var överbokad i Economy och det fanns ett dussintal EBG ombord (de flesta satt i Economy Extra), omkring 10 EBS en LH FTL och en Star Gold dvs jag.

Detta var en lördagsflygning och jag antar att antalet EBG är högre under veckodagarna.
 

Nystrom

Medlem
Kan ju bidra med lite underlag från en flygning ARN-LLA för ca 6 månader sedan. 5 EBP och 73 EBG, sedan tyckte inte pursern att det var intressant längre. Vi var 118 pax ombord varav en infant......
 
Toppen