Senaste nytt

Air China öppnar Beijing-Honolulu fr o m 2014-JAN-21

Dr. Miles

Expert
Fr o m 2014-JAN-21 öppnar Air China sin 6:e destination i Nordamerika, Honolulu.
Linjen opereras med Airbus A330 och trafikeras tre gånger i veckan.

Air China skrev:
Air China to Commence Beijing-Hawaii Nonstop Service
2013-11-27

Air China and the Hawaii Tourism Authority announced that Air China’s Beijing-Hawaii nonstop service will start on January 21, 2014. The new service will make Air China the first carrier operating nonstop links between Beijing and Hawaii, and make Hawaii the carrier’s 6th destination in North America in addition to New York, Los Angeles, San Francisco, Houston and Vancouver.

To meet the market demand, Air China will inaugurate the Beijing- Hawaii route on January 21, 2014. The flights, CA837/8, will be operated with A330 widebodies three times a week on Tuesday, Friday and Sunday. The outbound flight departs from Beijing at 1:30 Beijing time, and arrives in Hawaii at 18:25 local time one day earlier. The return flight departs from Hawaii at 21:55 local time and arrives in Beijing at 5:20 on the third day.

Air China to Commence Beijing-Hawaii Nonstop Service

Tidtabell:
.2..5.7
CA837
Beijing 01:30 - Honolulu 18:25-1 330

1..4.6.
CA838
Honolulu 21:55 - Beijing 05:20+2 330​


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Detta gör att det går att flyga till Hawaii med ett byte i Beijing (även om det är dålig anslutning) från Köpenhamn (med SAS) och från Stockholm (med Air China). Hittills har New York JFK, Newark och Chicago varit enda flygplatser som erbjöd ett byte till/från Honolulu från Stockholm.
 

Senator

Moderator
Eftersom jag numera har rätt bra kontakter på Hawaiian så kommer även (HA) erbjuda PEK-HNL från april, 2014. Tyvärr finns det inga priser med HA från Europa till min vetskap, så man måste dela upp i två biljetter.
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom jag numera har rätt bra kontakter på Hawaiian så kommer även (HA) erbjuda PEK-HNL från april, 2014. Tyvärr finns det inga priser med HA från Europa till min vetskap, så man måste dela upp i två biljetter.

OT svar.

Hawaiian Airliness (HA) har börjat flyga mellan Honolulu - Beijing sedan 2014-APR-16.

1.3.5..
HA897
Honolulu 00:01 - Beijing 05:55+1


..3.5.7
HA898
Beijing 01:05 - Honolulu 16:40-1​

Det märkliga är lång parkeringstid i Beijing, ca 19 timmar. Jag undrar om HA genomför enklare service av planet under tiden. :confused:
 

OnlyAFool

Medlem
Tyvärr verkar billigaste t&r med Air China hamna runt 15000kr. Lite svårt att ta höger vägen när det kostar runt 9000kr om man tar usa vägen. Prisjämförelsen är i ekonomi.
 
Toppen