Senaste nytt

Hotellförmåner vid bröllopsresa, födelsedag etc

Gus

Medlem
Jag ska på bröllopsresa i slutet av sommaren och har vid de 8 olika hotellen jag ska bo på skrivit i bokningen "honeymoon". Nu undrar jag hur vanligt det är att man blir uppgraderad och/eller blir erbjudanden något extra på hotell, typ en flaska bubbel och jordgubbar, efter att man skrivit något i stil med "birthday" eller "honeymoon" vid bokningen.

-Finns det någon hotellkedja eller hotell som extra uppmärksammar dessa högtider?
-Vilket ställe har gjort mest "extra" för er? Det kan ju vara svårt att veta vad som är vad om man samtidigt har hög status på hotellet.
-Har ni skrivit att ni firar något utan att ni egentligen gör det?

Själv har jag skrivit "celebrating anniversary" några gånger. Jag har blivit uppgraderad till större rum två gånger, dock utan loungetillhörighet (hotell som inte tillhörde en kedja). På Shangri-Las två hotell i Muscat har jag på vardera fått en flaska bubbel. På Four Seasons Mumbai gjordes ett rosenbad till oss, och vi fick lite krims-krams presenter. Hilton Berlin gav oss chokladdoppade jordgubbar. Utöver detta har vi fått en chokladkaka på flera hotell. Undrar om den beställs från samma leverantör i hela världen, den smakar nämligen likadant på alla hotell tycker jag.
 

agehall

Medlem
Jag känner inte till att det finns någon kedja som har som policy att uppmärksamma speciella tillfällen, det är nog upp till varje enskilt hotell.
 
Har inte heller hört något om att de brukar stå i hotellens policy. Dock har jag upplevt vid tillfällen då jag nämnt att jag är på semester med flickvän och jag vill fixa till några grejer till min tjej på rummet. Då senast stod de utöver en flaska mousserande jag beställt (slapp betala för) en chokladask på rummet.

Det är nog mer goodwill från hotellet om detta sker. Självklart hjälper det om man är en hög nivå på kundprogramet för hotellet men du ska ju inte förvänta dig något ändå.
 

kexxcream

Medlem
För många år sedan på Grand Mercure Beijing Central så fick min dåvarande flickvän en tårta på hennes födelsedag.
 

rvarttinen

Medlem
Om du talar om för Constance Moofushi vid bokningen att ni firar något, t.ex. bröllopsdag (som vi gjorde) får ni en chokladtårta på bemärkelsedagen.
 

Spersboda

Medlem
Det enda jag hört är att en av de stora taxibolagen i Sthlm alltid bjuder på resan till BB. Men det är ju ett tag efter bröllopsresan
 
Toppen