Senaste nytt

Bästa hotellet i Katmandu?

Gus

Medlem
Jag ska på bröllopsresa till Katmandu, Nepal i september. Jag har sneglat på Dwarika's vilket tydligen ska vara bra. Men det lutar åt Radisson istället vilket kostar halva priset, 1000 kr natten istället för 2000 kr natten för Dwarika´s. Dessutom är jag CCG.

Någon som har något annat tips för ett romantiskt hotell? Och gärna i stadskärnan, inte för långt ute på landet.
 

maba

Medlem
Bra val, jag tror inte att ni kommer att bli besvikna. Middag brukade jag äta i en av restaurangerna som fanns i huvudbyggnaden,bra vällagad buffé för under hundringen.

Om ni har tid så hyr en bil med chaufför från hotellet och åk upp i berget till hotellet varifrån man kan se Mt Everest om det inte är disigt/dimmigt. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på hotellet men personalen på Radisson vet garanterat vad du menar om du frågar. Utflykten tar ca 3 timmar och kostar bara några hundralappar, på köpet får ni se den härliga naturen Nepal har att bjuda på. Säg bara till chauffören när ni vill stanna till vid vägkanten för att ta kort, det är absolut inga problem.

En liten varning bara, det kommer att vara många som kommer att försöka sälja droger till er, speciellt grabbarna som går runt och säljer tigerbalsam, bara så ni inte blir förvånade.
 
Toppen