Senaste nytt

Amex resebyrå och leverantörers förmånsprogram - Ej gällande?

Valley

Medlem
Använt Amex resebyrå några gånger och såg att jag inför vinterns N Y-Tripp genom den kunde spara en 6-7 papp.
Men efter "smällen" på Plaza, Oslo som inte gav några som helst poäng pga toucher, började jag läsa villkoren.

Värdebevis/Voucher/Leverantörers förmånsprogram

"Vid incheckning på hotell, vid hyra av bil samt vid deltagande av aktivitet måste ett värdebevis (voucher) uppvisas. Värdebeviset ska skrivas ut direkt från bokningssidan när Kortmedlemmen bekräftat bokningen alternativt från bekräftelse som erhållits via e-post (se Kortmedlems ansvar ovan). Notera att Leverantörernas egna lojalitets- eller förmånsprogram inte gäller vid bokning Online."

Det jag dock är tämligen säker på är att jag vid de gånger jag bokat flyg via Amex så har jag fått poäng.
Men vågar man chansa ?
 

Alx

Medlem
Flyg brukar inte vara några problem att få poäng för. Det finns ju dock alltid en viss risk att resebyrån bokar i en bokningsklass som genererar färre eller i värsta fall inga poäng alls. Det kan ju därför vara bra att fråga vilken bokningsklass de bokar in en på och sedan själv kontrollera att den genererar poäng till det program man samlar poäng på.

Hotell är däremot en annan sak. Där brukar allt som oftast tredjepartsbokningar ofta vara undantagna från poängintjäning. T.ex. är Hilton Hhonors ett typiskt program där man sällan får poäng för bokningar gjorda någon annanstans än direkt på deras hemsida eller direkt med hotellet.
 
Toppen