Senaste nytt

Er SAS Diamond det værd?

Frequie

Medlem
Jeg er lige nu SAS EB Guld kunde, og overvejer om jeg i min næste optjeningsperiode skal gå efter Diamond level. Jeg rejser allerede meget, men hvis jeg skal have Diamond vil det kræve at jeg planlægger mere (og flyver primært med *A og nogle gange skal jeg fx booke PLUS billetter på intra-EU rejser hvis de er billige)

Men er det det værd? Jeg har læst mange tråde om EBD og læst alt der er på SAS hjemmeside.

Her er fordelene
1) Giv et guld-kort væk: det er rigtig bra og det bliver min kæreste glad for (så hun optjener flere point), men værdien af dette er ret lille og de andre fordele får hun glæde af allerede da hun i forvejen mest rejser med mig
2) Point gyldighed: det betyder ikke noget da jeg bruger mine points regelmæssigt på bonusrejser. De når ikke at udløbe :)
3) 30% (vs 20%) rabat på tilgængelighed bonus-billetter. Det er en marginal rabat, og jeg plejer at kunne finde gode normale bonus-billetter når jeg skal bruge dem.


Er der noget jeg overser? Er der nogle "below the radar" fordele? Det kan også være at SAS på et senere tidspunkt vil introducere flere fordele... men hvis de virkelig havde flere fordele, så havde de vel introduceret dem samtidig med EBD lanceringen.

Det kan godt være det bare er mig, men hvis det virkelig er disse tre ting, så får de fleste passagerer jo ikke meget nytte af Diamond (i forhold til Gold).
 
Last edited:

aldrighemma

Medlem
Åtminstone i Sverige så är inte punkt 4 någon fördel heller, både Diners och MC är gratis för både EBG och EBD. Jag ser personligen ingen fördel med Diamond just nu, men det ryktas ju om att det ska komma fler förmåner i framtiden... Jag väntar med spänning!
 
For mig at ser er det en fordel hvis man har flere point end man kan nå at bruge - enten pga. af tidsmangel alternativt pga. mangel på sæder. Diamond giver jo mulighed for altid at få en plads og så holder pointene 5 år fra du ikke længere er Diamond. Det er disse ting der kunne få mig til at overveje et Diamond-Run (lang fra relevant for mig).

Så umiddelbart er det ikke super 'nødvendigt', men Top-Tier er jo altid rart ;)
 

Jonas C

Medlem
Bästa förmånen är nog Best Availability. 140K i Business till San Fransisco och från dessa kan man dra av de 30K poäng som man tjänar, som dessutom kan läggas på återkvalificering.
 

abacklund

Medlem
Har för mig att jag läste någon gång att det var soft landing till EBG. Ganska bra, iaf om man som jag kommer att ta en längre föräldraledighet och inte får så många tjänsteresor. Kanske nån kan bekräfta att det är soft landing?
 
Toppen