Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

agehall

Medlem
KVS kör med screen scraping från olika källor, så det är inte 100% säkert att det stämmer med vad USDM har i sina system. Det borde ge en fingervisning, men det är svårt att veta om det verkligen stämmer helt.
 

Stefan62

Medlem
KVS kör med screen scraping från olika källor, så det är inte 100% säkert att det stämmer med vad USDM har i sina system. Det borde ge en fingervisning, men det är svårt att veta om det verkligen stämmer helt.

När jag ringde till USDM med motsvarande "problem" så fick jag beskedet att det fanns award-platser, men de var inte bokningsbra för USDM-miles.
 

mrflyt

Medlem
Går det att betala en bonusresa som kostar 200.000 miles med 150.000miles från ett konto och 50.000 miles från ett annat konto eller måste hela betalningen göras från ett o samma konto?
 

palmen

Moderator
Går det att betala en bonusresa som kostar 200.000 miles med 150.000miles från ett konto och 50.000 miles från ett annat konto eller måste hela betalningen göras från ett o samma konto?

Poängen måste finnas på samma konto, så vitt jag vet i alla fall.
 

Stefan62

Medlem
Går det att betala en bonusresa som kostar 200.000 miles med 150.000miles från ett konto och 50.000 miles från ett annat konto eller måste hela betalningen göras från ett o samma konto?

Nej, det måste vara från samma konto - passa på och gör en "share" från kontot med 50000 poäng, dvs Du nollställer det kontot och får totalt 100000 poäng på det andra till liten kostnad.
 

David

Medlem
Någon som har lyckats boka Oneworld award i First ännu?

Snart så, återkommer i morgon med en bekräftelse på att allt har gått som det skall.

Det har varit problem för USDM att se Japan Airlines tillgänglighet. British Airways och Cathay har dock funnits samma tillgänglighet hos USDM som jag sett på BA.com.
 

David

Medlem
Snart så, återkommer i morgon med en bekräftelse på att allt har gått som det skall.

Det har varit problem för USDM att se Japan Airlines tillgänglighet. British Airways och Cathay har dock funnits samma tillgänglighet hos USDM som jag sett på BA.com.

Det var då fan. Jag hade en bokning on hold men när jag ringde tillbaka idag hade Cathayflighterna kommit tillbaka som unconfirmed. De testade igen men inget att göra. Försökte mig på alternativa rutter men hittade inget bra. Hela påskhelgen är förstörd. :(
 

Jonas C

Medlem
Det var då fan. Jag hade en bokning on hold men när jag ringde tillbaka idag hade Cathayflighterna kommit tillbaka som unconfirmed. De testade igen men inget att göra. Försökte mig på alternativa rutter men hittade inget bra. Hela påskhelgen är förstörd. :(

Ogilla! :(
 

rob74

Medlem
Har idag registrerat mig hos Qantas och lekt lite med bokningsverktyget.
Har eventuellt en kommande USA-resa (New York) i september. Tänkte försöka hitta en kreativ routing.

Förslag mottages tacksamt, då jag känner mig lite grön när det gäller Oneworld.

Jag antar att man inte kan rutta LHR-HKG-JFK, annars hade den ju varit fin med CX i F... ;) charlesswe nämnde något om Europa-Nordamerika via Doha. Men blir inte det backtracking?
Hade ju varit kul att klämma både QR och CX i ett svep, men det kanske är omöjligt?
 
Toppen