Senaste nytt

Vilka förmåner ingår i Aegean Blue nivån?

henkedio

Medlem
Ser att det varit mycket snack om Aegan's miles and bonus förut, jag registrerade min sambo i detta program och pga lite resor som vi gjorde i somras så kunde jag få in lite poäng på hennes konto, tillräckligt mycket för att hon får aegan blue. Verkar inte finnas speciellt mycket fördelar med det egentligen, motsvarar det Star Alliance silver eller hur funkar det egentligen? Vi ska troligtvis resa med Continental nu i sommar och så som jag har förstått det så får man exempelvis checka in fler bagage kostnadsfritt, vet någon om detta stämmer?
 

PYRZ

Medlem
Helt rätt, inte mycket fördelar alls med Aegean Blue, vilket motsvarar Star Alliance Silver. Extra bagage gäller bara om du reser med Aegean och till/från deras destinationer... Så det kommer inte gälla Continental. Däremot så kan man checka in på business diskarna i USA om man flyger med United/Continental.
 

Jacob

Medlem
Det var bland det sämsta jag sett av statusnivåer.

Det enda du får är ynka 5 kg extra incheckat bagage samt de allmänna Star Alliance Silver förmånerna (som i praktiken inte är något alls).

Aegean Airlines | Blue Card Privileges

Till och med Eurobonus Silver (EBS), som brukar kritiseras friskt i forumet, är avsevärt bättre. Det ger i alla fall business incheckning, 15% fler poäng samt ett extra kolli incheckat bagage (tidigare 10 kg, nu värt 23 kg).
 

Mikael

Medlem
Det var bland det sämsta jag sett av statusnivåer.

Det enda du får är ynka 5 kg extra incheckat bagage samt de allmänna Star Alliance Silver förmånerna (som i praktiken inte är något alls).

Aegean Airlines | Blue Card Privileges

Till och med Eurobonus Silver (EBS), som brukar kritiseras friskt i forumet, är avsevärt bättre. Det ger i alla fall business incheckning, 15% fler poäng samt ett extra kolli incheckat bagage (tidigare 10 kg, nu värt 23 kg).

Å anda sidan krävs i princip inget för att nå dit, 3K (4K men första tusen får du som signup-bonus) poäng är inte mycket.
 
Enligt CO/UA:s hemsida får *alliance silver checka in 1 gratis väska. (Text utdragen från united.com

Status or fare type Free baggage allowance Max. bag weight
(to avoid overweight baggage fee) Max. bag size
(to avoid oversized baggage fee)
• Global ServicesSM
• 1K®
• Premier Executive®
• OnePass® Platinum Elite
• OnePass Gold Elite
• Star Alliance® Gold
• Active U.S. military personnel and their accompanying dependents, not traveling on official business (Military ID required.)
• United First®
• United Business®
• United Economy® tickets with confirmed upgrades to United First or United Business

3 70 lbs.
(32 kg)
62 linear inches
(157 linear cm)*
• Premier®
• OnePass Silver Elite
• Companions traveling on the same reservation as an elite member
• Certain full-fare United Economy tickets within a select set of booking codes
• Continental Airlines Presidential PlusSM primary cardmembers
2 50 lbs.
(23 kg)
• Star Alliance Silver
• Continental Airlines Chase primary credit cardmembers
• MileagePlus® Explorer primary credit cardmembers
1
• Active U.S. military personnel and/or their dependents, traveling on official business (Military ID and orders must be presented when checking bags.) Economy:
4

First/Business:
5
(Duffel bags, sea bags, B-4 bags and foot lockers are accepted.)
70 lbs.
(32 kg) 115 linear inches
(292 linear cm)

*linear measurement = length + width + height
 

Markus787

Medlem
Jag har en flygning med Turkish airlines till Dubai (6462 miles) i höst. Överväger att antingen kreditera poängen till Aegan eller Eurobonus. Jag har aldrig krediterat tlll Aegan Miles & Bonus innan men poängen är tillräckliga för att uppnå Blue. Vad skulle ni säga, är det värt att lägga på Aegan (100% intjäning) för att få Blue-status eller ska jag kreditera till EB (25% intjäning tror jag) ?
 
Toppen