Senaste nytt

Frågor ang. bonusresor

Andreas.Net

Medlem
Hej, jag håller på att kika om jag kan boka en bonusresa för mig och min fru GOT-> SFO, jag vill gärna åka i C klass dock verkar det vara väldigt få sådana platser när man söker bland bonusresor.

Eftersom jag har ett Amex Eurobonuskort samt en 2-4-1 voucher och ca 150k poäng så borde jag ha tillräkligt med poäng, det gäller bara att hitta resor att boka.

Nu till frågorna:
1. Kan man använa 2-4-1 vouchern om man bokar bonusresan med best availability ?
2. Om man bokar en vanlig bonusresa kan man då uppgradera den via optiontown eller med poäng ?

MVH
Andreas
 

agehall

Medlem
Välkommen hit Andreas.

1) Nej
2) Enligt reglerna, nej, men många verkar lyckas uppgradera med poäng vid gaten.

Ska dock tillägga att SFO är den absolut svåraste destinationen att få plats till. Det gäller att du är ute i god tid och är extremt flexibel för att kunna få plats skulle jag säga.
 

mtee

Ny medlem
Och det gäller att ha tur när du ringer till Tallinn för att boka. För vissa kundtjänstmedarbetare där låter dig mixa I och X klass på in och utresa för att skapa tillgänglighet, medan andra säger att det inte går (vilket är enligt reglerna) och därmed omöjliggör bokning.

Stort lycka till!
 
Toppen