Senaste nytt

Billigt sätt att förlänga livslängd på dina AAdvantage miles

Dr. Miles

Expert
Miles på American Airlines AAdvantage är giltig 18 månader från sista transaktionsdatum. Om man inte flyger med oneworld flygbolag ofta, kan det hända att dina miles går ut.

Men på American Airlines UK webbsida kan man boka bl a hotell, hyrbil, aktivitet och man kan tjäna 2 AA miles för varje spenderad 1 GBP.
AAdvantage Ancillary Product

T ex en biljett för Peak Tram i Hong Kong kostar 2,46 GBP och det kan du använda nästa gång du åker till Hong Kong. :)

 
Last edited:

henrik l

Medlem
Miles på American Airlines AAdvantage är giltig 18 månader från sista transaktionsdatum. Om man inte flyger med oneworld flygbolag ofta, kan det hända att dina miles går ut.

Men på American Airlines UK webbsida kan man boka bl a hotell, hyrbil, aktivitet och man kan tjäna 2 AA miles för varje spenderad 1 GBP.
American Airlines | Book Online

T ex en biljett för Peak Tram i Hong Kong kostar 2,46 GBP och det kan du använda nästa gång du åker till Hong Kong. :)

Är i HK nu, så det kanske är läge att köra ett Mileage run med The Peak tram. Eller så kan man ju köra lite backträning, springa upp och Trammen ner:D
 

Dr. Miles

Expert
Planerar precis en resa till London för att hålla poängen vid liv. Är det så enkelt på riktigt?

Så här står det på AA:s UK webbsida.
AAdvantage Ancillary Product


AAdvantage skrev:
More Ways To Earn Miles

American Airlines is making it easier for you to earn AAdvantage miles.

Now, for every £ spent on any hotel, car rental, airport transfer, activity or cruise booking at AA.com you will earn 2 miles*.

You will be amazed at how quickly the miles add up!

Are you not an AAdvantage member yet? Join now! Don't miss out on this opportunity to boost your account mileage. Just make sure you provide your AAdvantage number at the time of booking.

This is just our way to say thank you for booking at AA.com.​

AA.com: Your One Stop Travel Shop

If you need to tailor your perfect trip to the U.S. and beyond, look no further.

At AA.com, you will find great deals on our amazing selection of hotels, car rentals, airport transfers, activities and cruises, featuring:
Over 18,000 hotels to suit all budget and needs
Car rentals at 1,800 locations worldwide
Reliable airport transfers from mini-vans to limousines at +340 destinations
Sightseeing tours, museums, shows, restaurants... Choose from 3,000 exciting activities across the best world-class cities
Fly out and sail away: explore the Caribbean and the Americas by sea with 10 cruise companies

All of this, with absolutely no booking fees! So why wait? Book now.​


*Terms and conditions of the offer:
The AAdvantage number of the member whose name is in the reservation must be included when booking the hotel on AA.com. The AAdvantage member must stay overnight at the same hotel originally booked. Only one member per booking will be credited with AAdvantage miles. Please allow up to 8-10 weeks after the completed hotel stay for the AAdvantage miles to be posted to the member's account.
MPU_412x270_activities.gif
 

henrik l

Medlem
Planerar precis en resa till London för att hålla poängen vid liv. Är det så enkelt på riktigt?

Innan var lika medveten resenär som nu jagade jag febrilt någon hotellnatt, eller kampanj där man fick 100miles, allt för att hålla livi poängen. Faktum var att jag höll liv i poäng som jag kände 1996 och genom lite köp av miles på senare år blev belöningen MXP-HKG medCX i F. Ser man både till AA och US skulle jag vilja säga det det är en större bravad om man lyckas få poängen att brinna inne, jämfört med att hålla dem vid lid, men tanke på alla kampanjer om att köpa miles o s v.
 

Dr. Miles

Expert
Last edited:

Swisser

Medlem
Bra att möjligheten med Peak Tram har återkommit och det har blivit lite billigare till och med GBP 2.38 för enkelbiljett.
 

Swisser

Medlem
Jag köpte en trambiljett igår för GBP 2.37, men har ännu ej fått några miles till mitt AAdvantage-konto. Jag borde få 4 miles. Hur lång tid får man räkna att det tar?
 
Toppen