Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Jonas C

Medlem
Med tanke på att de flesta av oss här spenderar minst ett dussintal nätter på hotell varje år, så är det ganska naturligt att det uppstår vissa irritationsmoment. Vad går er mest på nerverna på hotellet och varför? Dela gärna med er av egna erfarenheter och upplevelser.

Själv irriterar jag mig mycket på hotell som kräver höga depositioner vid incheckning, som ibland dras utan mitt medgivande. Överprisade frukostbufféer stör jag mig också på. Känns verkligen orimligt att betala €20 för en medioker buffé, och uppemot €50 på de bättre hotellen. Har än så länge aldrig bott på ett hotell som tar ut rimliga priser för frukosten.
 
Som mha321 skrev är avsaknad av eluttag i närheten av sängen riktigt irriterande, andra saker jag kan störa mig på är:
Lampor som inte går att stänga av från ett ställe utan man måste vandra runt och släcka ned.
Högljudda AC's.
Surrande elcentraler, konstigt nog har jag bara råkat ut för det i Sverige - aldrig någon annanstans.
Connecting rooms utan isolering av ljud.
$8.50 för en flaska vatten på ett rum för $400.
TV med usel bild.
Duschar som knappt har styrfart.
 

lowflyer

Medlem
Glasdörr in till muggen. +1 på den.
Hur tänkte man?

Rumsdörrar utan dämpning.
*BLAAM*
Tack för den lixom.. Mitt i natten.

Och hotel som har massa önskemål man kan fylla i på bokningssidan, men som inte alls läser vad man fyllt i. I alla fall inte dom som tar emot en i receptionen.

Kuponger som har en kilometer med regler ang vad man INTE får använda dom till. Svårt att fatta vad man faktiskt KAN använda dom till. Är det en förmån? Inte precis. Bara irritationsmoment.

Minibar som väsnas.

Rum intill hiss som säger *PLING* stup i ett.

Värdelösa gym.

Incheckningssystem som kräver 200 knapptryckning för att göra en helt std incheckning.

Frukost utan bacon.

För hård säng.

För mjuk säng.

För smal säng.

Avsaknad av nattbelysning på toalett.

Ta betalt för internet.

Receptionister som prioriterar att svara i telefon istället för att tala med dig.

Dyra öl.

Hotel som inte kan erbjuda något alls "to go" vid utcheckning innan 06:30.

Blaskigt juicekoncentrat.

När dom inte hinner fylla på frukosten.

Dålig plats på frukosten.

När nyckelkortet slutar fungera efter första natten fast man skall bo där fler nätter.

Ej äkta grädde i Irish Coffee.

Inrökta icke-rökarrum.

AC som ej går att justera. Gärna en som skramlar och väsnas.

Helkroppsspegel mittemot duschen. Brrrr..
TACK lixom..

Dusch med för mycket öppet ut mot övriga badrummet.

Läckande duschslang.

Papperskorg med källsortering.

Duschmössa. ???

Ja, det var väl det!
(Lite skämt och mycket sanning...)
:p
 

Palazzi

Medlem
Sådana där små designhotell brukar vara ständiga besvikelser i många avseenden: Ofunktionella möbler (säng i synnerhet), glasdörr till toaletten och bristfällig frukost. Dessutom är det ofta gräsliga färgsättningar som endast ser bra ut på referensbilder...
Konstigt nog får de ofta höga konsumentbetyg :confused:

Smuts är ju annars det värsta ofoget, men det brukar man vara förskonad från på de stora kedjorna (men visst finns det undantag).
 
Toppen