Senaste nytt

Cathay Pacifics mardrömsflygning

Mr.Smith

Medlem
Inte direkt Cathay´s fel. Kul att vara eco pax på den flygningen ;)

"Once it landed there, passengers and crew were forced to stay on the Boeing 777 on orders by Chinese leaders in charge of immigration and customs at the airport, Cathay Pacific told NBC."
 

FFS

Medlem
Det borde väl finnas nån isolerad del där passagerarna kan få vänta. Lär varit hemskt att sitta 34 timmar i sin stol...
 

Jonas C

Medlem
I First hade jag snarare blivit glad om restiden förlängdes med 15 timmar. Maten bör nog räcka med tanke på att de lastar flera av varje varmrätt.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
I First hade jag snarare blivit glad om restiden förlängdes med 15 timmar. Maten bör nog räcka med tanke på att de lastar flera av varje varmrätt.

När jag åkte med Singapore Airlines i Business class mellan Köpenhamn och Singapore i 2010 blev det lång vänta på marken samt fick göra om avisning.
Vi fick inte mat/dryck serverad i början och IFE:n var inte igång förrän vi kom upp i luften.

Original avgångstid var 11:20 och planet avgick 18:30 vilket resulterade att det blev diversion till Bangkok pga för lång arbetstid för crews. Vi kom fram till Singapore 16:07 lokaltid och planet skulle ha landat 06:10.
(Största del av försening berodde på diversion till Frankfurt innan planet kom till Köpenhamn pga tung snöfall runt Köpenhamnsområdet)
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/11645-mat-pa-marken.html#post151890
 
K

KavlingeDude

Guest
Sedan är inte Zhuhai världens största flygplats direkt så jag kan delvis förstå dilemmat med att hitta en "avskiljd" del.
 

mha321

Medlem
Kan ju ha med tex passkontrollen att göra eller något annat liknande .

Jag har själv blivit stående på plattan i campinas utan att få gå av när min Lufthansa flight till Sao Paulo fick weather divert. Visserligen stod vi bara i drygt tre timmar, men jag satt i economy (the horror!!)

Det jävligaste var att jag skulle till campinas i slutändan. Eloge till flygvärdinnan och kaptenen som faktiskt ringde och frågade om det gick att lösa att jag gick av där, men problemet var att passkontrollen inte var bemannad alla dagar.

Så det blev 20 min korthopp med A340 till Sao Paulo, och sedan timmar fast i trafiken på väg tillbaka till campinas...
 
Toppen