Senaste nytt

Boka två separata awardbiljetter med ett PNR (passenger name record)

johan_fbg

Medlem
Jag och Mrs johan_fbg har två separata FB-konton med tillräckligt med poäng för att boka varsin awardbiljett. Eftersom det inte går att slå ihop poängen från två konton antar jag att man får ha is i magen och först boka den ena biljetten och sedan den andra? Följdfrågor är då:

1. Om det visar sig att den andra awardbiljetten inte går att boka, finns det en chans att avboka den första biljetten (och slippa avgift) om jag är snabb och ringer FB?
2. Om jag lyckas boka två biljetter – är det möjligt att föra över båda biljetterna till samma PNR-nummer?
 

agehall

Medlem
Skulle tro att svaren blir Nej och Nej.

Men varför ringer du inte FB istället? Chansen ökar nog betydligt att de kan lösa det på telefon...
 

agehall

Medlem
Jag har aldrig heller testat, så jag vet inte. Men kolla tillgången först i EF och boka sedan från var sitt konto då. Det lär inte vara några större problem - du kan ju boka i två sessioner samtidigt och ta båda till betalningsskärmen innan du trycker på boka. Då borde det vara safe.
 

johan_fbg

Medlem
Har inte tillgång till EF men det borde väl ge liknande resultat om jag först söker på två awardbiljetter hos Flying Blue? Eller brukar de visa fantomplatser?

Om jag bokar online återkopplar jag i tråden hur det går med PNR-frågan.
 

agehall

Medlem
Att få dem på samma PNR kan du glömma. I bästa fall kommer de att "koppla ihop dem" vilket gör ungefär lika mycket som att du skriver att du vill göra det här, dvs ingenting i praktiken.
 

Jonas C

Medlem
Det brukar gå att dra poäng från två separata konton och boka in bägge resenärer på samma bokning. Åtminstone funkar det hos A3, men det kan ju skilja sig om man bokar med FB miles. Ring kundtjänst och fråga!
 
Toppen