Senaste nytt

Priority Pass via Amex Platinum, fri gäst?

Jocce

Ny medlem
Kommer låna farsans Priority Pass (Fungerar, har gjort förut men länge sedan, rätt eller fel kan diskuteras vid annat tillfälle ;) ) under en resa nu i April.


Men fått lite olika indikationer, är det gratis att kliva in i Loungerna? Och kommer en gäst med gratis eller kostar denne?

De lounger det gäller är framförallt Amsterdam/Schipol, Atlanta och New York JFK...


/Jocce
 

MolleX

Medlem
Jag tror det beror helt och hållet på avtalet Amex har med Priority Pass. Jag har det via Handelsbanken Platinum kort och tidigare fick jag ta in gäst gratis men det har nu ändrats så nu kostar det pengar för gästen som dras via mitt Platinum kort.
 

agehall

Medlem
Det beror också på vilket PP man har. Det finns ju tre olika nivåer.

Däremot skadar det inte att påpeka igen att detta inte är tillåtet på något sätt. Om du blir påkommen så lär kortet klippas framför ögonen på dig.
 

famhanssons

Medlem
Kommer låna farsans Priority Pass (Fungerar, har gjort förut men länge sedan, rätt eller fel kan diskuteras vid annat tillfälle ;) ) under en resa nu i April.


Men fått lite olika indikationer, är det gratis att kliva in i Loungerna? Och kommer en gäst med gratis eller kostar denne?

De lounger det gäller är framförallt Amsterdam/Schipol, Atlanta och New York JFK...


/Jocce

Du får ta in gäst om PP är genom Amex Platinum. Jag har själv kortet och då får även min fru Amex Platinum och PP kort. Det göra att vi gratis kommer in överallt med våra barn. Detta ändrades för ca 3 år sedan då man endast kom in gratis som korthållare.
 

Lekstuga

Ny medlem
PP via AmEx Platinum ger gratis inträde och fri gäst. Provat detta senast igår på Nice Côte d'Azur Airport, Salon Azur och CPH, Aspire
 

Jocce

Ny medlem
Tackar för svaren, verkar som jag och tjejen kommer in gratis då :)

agehall: Som sagt är medveten om "övertrampet" som egentligen görs, om man anser att det är en grov sak eller inte, ja det är väl upp till var och en att avgöra själva...


/Jocce
 

Stefan62

Medlem
Tackar för svaren, verkar som jag och tjejen kommer in gratis då :)

agehall: Som sagt är medveten om "övertrampet" som egentligen görs, om man anser att det är en grov sak eller inte, ja det är väl upp till var och en att avgöra själva...


/Jocce

Om Du hinner kanske Du kan få Din pappas extra-kort i Ditt namn...
 
Toppen