Senaste nytt

Brunch i påsk i Stockholms skärgård?

charlesswe

Medlem
Hej,

Har inkommande gäster från hemlandet och skulle vilja visa de Stockholms skärgården medan att åka båt och kombinera med en fin brunch någonstans. Max en timme på båten. Vill undvika restaurangbåtar, brunchen ska vara på fastlandet.

Har googlat lite men just nu är det inget som sticker ut.

Uppskattar all tips, även intresserad av påskbrunch nära city i fin miljö.

Tack
 

Lord

Medlem
Varför inte klassikern Waxholmsbåt till Waxholm, brunch på Waxholms hotell och buss/bil eller båt tillbaka till Stockholm/Strömkajen?
 

palmen

Moderator
Personligen gillar jag Utö och en brunch på Wärdshuset där är säkert riktigt bra (bara ätit lunch och middag där). Det är ju dock inte direkt nära stan och man får ta båten från Årsta havsbad om det ska bli båttur under 1 timme.
 
Personligen gillar jag Utö och en brunch på Wärdshuset där är säkert riktigt bra (bara ätit lunch och middag där). Det är ju dock inte direkt nära stan och man får ta båten från Årsta havsbad om det ska bli båttur under 1 timme.


Kan verkligen också tipsa om Utö. Mycket trevlig Wärdshus och god mat. Tyvärr inte så lång båttur men man passerar avmagnetiserings anläggningen (för ubåtar) som är den del av Berga militäranläggning. Alltid lika cool att passera :cool:

Vad jag vill minnas efter många somrar ute på Utö är att dem ibland kör med gamla saltsjö båten ut dit på 4-5 timmar. Den står där ute 3-4 timmar innan resa tillbaka till strömkajen sker. Dock kanske inte aktuellt så här års??
 

palmen

Moderator
Vad jag vill minnas efter många somrar ute på Utö är att dem ibland kör med gamla saltsjö båten ut dit på 4-5 timmar. Den står där ute 3-4 timmar innan resa tillbaka till strömkajen sker. Dock kanske inte aktuellt så här års??

Mig veterligen går den sommartid, har dock aldrig åkt den.
 
På Grinda värdshus hade vi en riktigt trevlig matupplevelse, ligger ju dock långt ut. Det finns dock ribb-båt som tar ca 45min
 

Agö

Medlem
Sandhamns värdshus idag. Står sig alltjämt hyggligt. Ingen kulinarisk upplevelse men rätt gott.
 
Toppen