Senaste nytt

Betald biljett vs. awardbiljett till Bangkok.

Orkanet

Medlem
Jag kan inte bestämma mig för vilken biljett jag ska köpa till Bangkok från Stockholm i vinter. Jag är ute efter en biljett december till februari. Sweet spoten är 20/12 - 20/2.

Turkish har slut på billigaste alternativen (11.500) de datumen. Vill man åka med dem i den perioden (6/12-20/2) finns bara onsdagsavgångar (typ) kvar och den sena hemresan med ankomst 23:55. Lägger man till 2000 finns det lite mer att välja på.
Swiss/Austrian är likadant, och dyrare.

Mitt lifemileskonto är tomt för närvarande men om det kommer en kampanj och jag kan köpa en businessresa för 12800 på mina sweet spot-datum och åka hem med thaikärran direkt, är det en bra idé? Förutsatt att awardbiljetterna finns kvar efter eventuell kampanj.

Eventuella poäng sparas i Eurobonus jag har bara 38k så betala för poäng är långt ner på priolistan.

Törs jag vänta på Lifemileskampanj?

Tack
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Med tanke på att det inte blir så mycket billigare med LifeMiles så skulle jag föreslå TK, förutsatt att de har K biljetter kvar för runt 13500kr.
 

Henrik_B

Medlem
Testa att söka efter Turkishbiljetterna hos Expedia även om direktköp från flygbolagen är att föredra. Jag fick tag i ett par 11.500 biljetter där när de var slut hos Turkish.

Om du inte hittar något där skulle jag chansa på LifeMileskampanjen som inte borde vara alltför långt borta. Det finns ju fler alternativ att ta sig hem med via LM om Thai är utsåld, även om det inte blir direkt.
 

Dr. Miles

Expert
Testa att söka efter Turkishbiljetterna hos Expedia även om direktköp från flygbolagen är att föredra. Jag fick tag i ett par 11.500 biljetter där när de var slut hos Turkish.
Ja, det händer.
Det kan bero på POS (Point of Sales). Vissa flygbolag har olika platstillgångar beroende på marknaden man säljer biljetter.
I ExpertFlyer kan man välja USA eller UK som POS när man söker platstillgångar.

Orkanet, nästa gång du ställer sådan fråga, vänligen skriva varifrån du vill flyga också.
Det framgick inte varifrån du vill flyga och det är en viktig information.
 
Last edited:

Orkanet

Medlem
Tack för svar.

Det lutar nu åt en Turkishbiljett för 13 765, och då flytta datumen en vecka bakåt. Jag åkte med Turkish den här vintern och var mycket nöjd med de leasade trippelsjuorna. Får hoppas det flygs med de planen denna vinter också.

Men nästa kampanj ska jag inte sova bort och fylla upp kontot. Det om något har man lärt sig av detta eminenta forum.
 
Toppen