Senaste nytt

Söker hotell vid flygplatsen och downtown i Miami

Som första anhalt inför en Sydamerikaresa bokad idag landar vi två personer i Miami på em torsdagen den 22 mars 2012 och flyger därifrån på måndagsmorgonen den 26e. Min måttligt begränsade erfarenhet av Miami är dessvärre ett fåtal dagar där, 1997 dessutom... ;) Så tänkte höra om några vänliga medmänniskor här inne har några bra tips att dela med sig av på hotellfronten!

Det är Ultra Music Festival i stan den helgen så hotell är allt annat än billigt vilket gör det hela besvärligt...
Eftersom vi flyger redan vid 7-tiden på måndags morgon lutar det åt hotell på flygplatsen den natten.

Så förutom på flygplatsen behöver vi hotell downtown torsdag-söndag. Vi är allt annat än kräsna egentligen, speciellt i en sån här situation, så vi söker absolut inget fancy bara det är "OK", i sådant här läge får man ta lite vad som är vettigt prismässigt. Nära Bayfront park vore väl önsketänkande till anständig prislapp men gångavstånd dit hade varit riktigt neat.

Någon som har några som helst tips på hotell eller idéer på bokningssätt i sån här ansträngd hotellsituation? Själv brukar jag vanligtvis söka och boka genom hotels.com / booking.com växlande men finns kanske något bättre för just USA / Miami?

All feedback är välkommen, tack på förhand!
 

Gnopps

Medlem
Jag har bott billigt på South Beach med hjälp av Priceline och Hotwire. Har du nerver för det så boka något acceptabelt till ett pris du kan avboka och försök sedan med de två sidorna 1-20 dagar innan ankomst, du brukar hotellen släppa fler rum. Säg till om du inte känner till de här bokningssidorna.
 

ARN-MIA

Medlem
Ni åker den dyraste tiden på året, och är inte ute i god tid så då drar det iväg lite. Kollade dock på TA och fick fram en del lediga alternativ. Då festivalen pågår Downtown så rekommenderar jag inte att bo på South Beach på grund av att det är dyrt och turistit. Skulle ni dock vilja det så såg jag att Winterhaven South Beach hade lediga rum för 3000 kr per natt. (2/3 stjärnor)

Jag tycker ni ska bo norrut. I95 är den stora motorvägen, och tar er från Ft. Lauderdale till Downtown Miami på 20 minuter. Att åka kommunalt är bara att glömma så hyrbil är ett måste, dock enkelt att hyra och köra i Miami. Inga problem att lämna tillbaka den på flygplatsen då ni åker tidigt. Jag tycker ni ska bo i Ft. Lauderdale för att priserna är lägre, närhet till stranden som på South Beach, samt att det är trevligare område.
Följande hotell rekommenderar jag den tiden ni ska dit:
Alhambra Beach Resort 700 kr natten (3 stjärnor)
Hilton Ft Lauderdale Beach Resort 1000 kr natten (4 stjärnor)
The Ritz Carlton Fort Lauderdale 2000 kr natten (5 stjärnor)

Hör av er om ni har några frågor, har lång erfarenhet utav Florida.
 
Last edited:
Toppen