Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

Dr. Miles

Expert
Fördelar:
  • One-way award för halva miles även för Star Alliance partner award
  • Det går att avboka bonusresan fram till 30 min före avgång, mot avgift 20 EUR
Nackdelar:

Screenshot20130212_2.jpg


Aegean Miles&Bonus skrev:
  • - The above mileage values apply to return flights
  • - For one-way flights, the above-mentioned mileage values apply in half.
  • - An award ticket on Star Alliance flights may include one stopover with duration up to 24 hours
  • - Miles Redemption for award tickets in First Class is subject to First Class availability.
  • - Miles Redemption for award tickets in First Class is not available on flights operated by Swiss.
  • - Table explanation: Y (Economy Class), C (Business Class), F (First Class)
  • - For more information about the countries included in each of the above geographic regions, please press HERE
Aegean Airlines | All Airlines

För frågor om intjäning av Aegean Miles&Bonus miles, vänligen läs den här tråden:
Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Då A3's poäng endast är giltiga ett år har jag två st frågor.

Jag funderar på att använda dessa poäng för att åka ARN-SJJ för att hälsa på en vän. Går det att hitta en kul/annorlunda routing ARN-SJJ t/r?

Andra intressanta/roliga/galna tips mottages gärna!

---
Originalrubrik: Vad ska jag göra med 25000 A3 poäng?
Ändrad av AHO
 
Last edited by a moderator:

Alx

Medlem
Poängen är väl giltiga längre än ett år för rewards? Det är väl själva statushöjande poäng som förfaller efter ett år... Eller har jag missat något?
 

Bryant

Medlem
Oj, jag kan ha missuppfattat informationen. Det verkar som att det inte finns någon gräns? Någon som kan reda ut detta?


Hursomhelst vill jag bli av med poängen :).
 

Jonas C

Medlem
Tjaa intra EU flygningar är ju ganska billiga numera, tack vare Lufthansa. Själv planerar jag att spendera mina A3 poäng på ARN-MUC-FRA-CMN-FRA-ARN, förutsatt att det tillåts. Det är väl 25K poäng så länge man befinner sig i samma zon? CMN brukar normalt kosta 4-5000kr, så med dryga tusenlappen i skatter blir det rätt bra "bang for the buck"
 

Alx

Medlem
Det är Tier Miles som förfaller rullande 12 månader. Det enda jag kunnat utläsa om själva award miles är att hela kontot spärras om man inte registrerar minst en flight inom en 24 månadersperiod. Man har därefter 12 månader på sig att inkomma med registrering av flight som eventuellt gjorts under de tidigare 24 månaderna men inte blivit registrerad. Är så fallet så återaktiveras kontot, annars stängs det ner. Det står ingenting om att award miles förfaller, men å andra sidan står det heller inte att de inte gör det. Kanske på sin plats att vi kontaktar Aegean och frågar vad som gäller. Om ingen annan här råkar veta?
 
Toppen