Senaste nytt

Miles & More: Optimering affärsklass med Air Canada borta

Senator

Moderator
Vänner,

När Joint Venturen till Nordamerika med LH, LX, OS, SN, UA och AC introducerades harmoniserades bokningsklasser mellan bolag med några undantag. Ett viktigt undantag var Air Canada som använde bokningsklass "Z" som billigaste som ger 150% till Miles & More.

I går bestämde jag mig för att åka till New York över påsken, och hittade en deal från Paris via Toronto och Montreal. Tänkte stanna en natt i varje stad. Igår gick det att boka denna som "Z".

Men till min stora förtvivlan har nu även Air Canada infört "P" som billigaste affärsklass från och med idag och hela min miles/poäng strategi är borta.

Så kolla extra noggrant på er Air Canada bokningar framöver, ni kan gå på en nit...

:mad: :( :confused:
 

Jonas C

Medlem
Skulle ha bokat igår... i Z.... :mad: :confused: :(

Ibland tar det tid innan en ny bokningsklass kommer med på listan så det kan finnas fara för att "P" även ger 0% till vissa program under en tidsperiod.

Går det inte att betala för en up-fare? I många fall brukar de kunna gå med på detta.
 

agehall

Medlem
Vad skulle vitsen med detta vara? Senator har ju inte bokat något, så vill han ha Z kan han ju boka det, men problemet är att de ändrade sin prissättning så att P numera är den billigare biljetten. Därmed så måste man betala betydligt mer för att få mer än 100% miles till M&M.
 
Toppen