Senaste nytt

Väggen rivs på Landvetter - gemensam terminal för in- och utrikes

iRobert

Medlem
Min stora undran är om det kommer bli supertrångt i SAS-loungen nu, eller om speciella regler kommer införas? Hur skulle det funka med vin & alkohol i övrigt? Vill ju inte gärna se en folkölskran ersätta dagens utbud.. Allra bäst hade en egen inrikeslounge varit, men det kanske blir svårt..
 

twiggs

Medlem
Min stora undran är om det kommer bli supertrångt i SAS-loungen nu, eller om speciella regler kommer införas? Hur skulle det funka med vin & alkohol i övrigt? Vill ju inte gärna se en folkölskran ersätta dagens utbud.. Allra bäst hade en egen inrikeslounge varit, men det kanske blir svårt..

Tror tyvärr helt enkelt att det blir så att enbart utrikespassagerare kommer att bli accepterade inträde, undantaget Pandion.
 

ski

Medlem
Kanske gällande SAS lounge, men hur gör de vid den andra loungen där jag enbart visar mitt Diners kort för att bli insläppt ?
På dialogmötet i Stockholm diskuterades lounge i Göteborg. Tanken från SAS är att göra en "lightlounge" vid inrikes. Hon som är ansvarig för loungerna konstaterade att om väggen öppnas så kommer inte inrikesresenärerna att rymmas i utrikesloungen med tanke på att den är liten. Men som sagt en enklare lounge för inrikes diskuteras.
 

twiggs

Medlem
På dialogmötet i Stockholm diskuterades lounge i Göteborg. Tanken från SAS är att göra en "lightlounge" vid inrikes. Hon som är ansvarig för loungerna konstaterade att om väggen öppnas så kommer inte inrikesresenärerna att rymmas i utrikesloungen med tanke på att den är liten. Men som sagt en enklare lounge för inrikes diskuteras.

Fast efter att väggen rivits kan ju inrikesavgångar lika gärna avgå från gate 20A varför det inte längre kommer att finnas något självklart inrikesområde.
 

Jacob

Medlem
Tror tyvärr helt enkelt att det blir så att enbart utrikespassagerare kommer att bli accepterade inträde, undantaget Pandion.
Kanske gällande SAS lounge, men hur gör de vid den andra loungen där jag enbart visar mitt Diners kort för att bli insläppt ?
Jag ställde frågan till loungeansvarig på SAS och som ni säkert kan räkna ut har de inte tagit beslut i frågan än. Det är trots allt bara ett fåtal dagar sedan nyheten kom.

Det är bara att avvakta och se. Loungen byggdes aldrig för att kunna hantera inrikespassagerare också, men å andra sidan är det många frekventa inrikespassagerare som bak och framlänges kan hur allt fungerar på Landvetter och kommer ganska sent till flygplatsen och förmodligen struntar i lounge. Det har varit något som talat emot kostnaden för en inrikeslounge tidigare.
 

twiggs

Medlem
Jag ställde frågan till loungeansvarig på SAS och som ni säkert kan räkna ut har de inte tagit beslut i frågan än. Det är trots allt bara ett fåtal dagar sedan nyheten kom.

Det är bara att avvakta och se. Loungen byggdes aldrig för att kunna hantera inrikespassagerare också, men å andra sidan är det många frekventa inrikespassagerare som bak och framlänges kan hur allt fungerar på Landvetter och kommer ganska sent till flygplatsen och förmodligen struntar i lounge. Det har varit något som talat emot kostnaden för en inrikeslounge tidigare.

Skrev bara vad jag antog tidigare.

Fast hur man än vänder och vrider på sin sena ankomst så har man ändå oftast 10-12 minuter att slå ihjäl någonstans och det gör nog de allra flesta med *G/Plus-biljett i en lounge istället för att sitta i en allmän avgångshall. Därför tror jag att inrikespax inte kommer att välkomnas, alternativt bara göras det i den mån trafiksituationen tillåter (vilket skulle skapat förvirring).
 

Jacob

Medlem
Fast hur man än vänder och vrider på sin sena ankomst så har man ändå oftast 10-12 minuter att slå ihjäl någonstans och det gör nog de allra flesta med *G/Plus-biljett i en lounge istället för att sitta i en allmän avgångshall.
Visst är det så. Det jag menade (och tror de tänkte) är att man utan svårighet kan överleva 10-15 minuter utan lounge, och då kanske kostnaden gör bättre nytta någon annanstans. Det är en annan sak exempelvis på Arlanda inrikes där många kan hamna i transfers på 1-2 timmar där loungen fyller ett helt annat syfte.

Jag tror inte heller att inrikespassagerare kommer komma in, det blir förmodligen för trångt, så kommer det klagomål av den anledningen istället.
 
Toppen