Senaste nytt

Varning för SAS flygbuss på Oslo

India Alpha

Medlem
Brukar alltid ta flytoget till/från OSL, det tar 19 minuter. Flygbussen tog 1 timme. Pointless utan points...

Hade för en gångs skull lite tid över och testade därför sas flygbussar i OSL. De har gått ut med att man får 200 poäng enkel resa, vilket gör att den lilla poängen man får på OSL-flighten blir lite bättre med 400 extra. Förbokar biljett via nätet eftersom kreditkort och vårt lilla smör-uland i väst inte alltid fungerar så bra ihop.

Möts av en grinig och sur chaufför som säger nono, det virker ikke! Inga poäng för resenärer som bokar via nätet.
SAS flybuss straffar dig för att du har använt internet. Intressant.
Och de har inte skrivit ut/berättat det på den sida de använder sig av på nätet och som jag såg. Det känns inte som det snygga proffsiga sas jag är van vid.
buss.JPG
 

India Alpha

Medlem
Mailade och fick snabbt svar så fortsättning följer:
Hei igjen.
Har vært opptatt, derfor får du svaret først nå.
Jeg vil ta dette opp til diskusjon i ledergruppen, og vil gi deg en tilbakemelding etter det.
*
Ha en fin helg!
*
Mvh
*
Per Kr. Aspelund
Operational Manager
*
SAS Ground Services Norway AS
SAS Flybussen
 

agehall

Medlem
Såg igår när vi landade på OSL att de gör rätt mycket reklam för den där bussen och att man ska dra sitt EB-kort när man går ombord för att få sina poäng. Jag tycker du borde ha goda möjligheter att få dina poäng då det inte någonstans framgår att man även måste betala ombord.
 

India Alpha

Medlem
Jag reser just ARN-OSL ca 80 ggr/år. Denna kampanj inspirerade till lite variation. Men det känns inte som att det är värt det besväret när någon amatör på SAS bestämmer sig för att inte tänka igenom ett beslut. Och det var inte heller en F-känsla att genomlida en timmes obeväm, extremt långsam och tråkig resa. Hadde gärna lyssnat på deras lilla möte där de ska diskutera just detta, för precis som Agehall nämner så är OSL tapetserat med detta erbjudande. Det måste ju vara så att nån stackare missat något. För det andra alternativet är ju att de varit ute efter att lura sina egna resenärer...
 

Lukas2

Medlem
Åke med bussen nu i fredags in, och tycker det gick smidigt... De har nog fixat till lite saker, för jag förköpte via nätet och sen så visade jag fram mitt EB-kort, så nu får vi se ifall det kommer in några poäng. Dock säger de väl 100 poäng per enkelresa nu förtiden... sen hade de Wifi ombord, som funkade helt ok. :) Men visst, tar ju lite längre tid än med tåget.
 
Toppen