Senaste nytt

SAS ställer in fler än 350 flygningar i april

Palazzi

Medlem
Det förklarar ju varför jag inte hittar några flygningar hem från Italien dagarna efter påsk..
 
A

Aurora

Guest
Dette tror jag inte vil merkes, storm i ett vannglass från mediene igjen. (Kommer mye rart från check in, tyckar jag?).

De som har drabbades av evt inställde flights har nok allerede fått beskjed om ombooking til annan flight. SAS har mange tusen flights i løpet av en måned, om 351 av 5892 flights är innställd utgjør det ikke mycket om det er flights som hadde 10-50 billetter bookade før flyttingen av flighten.
 

Dr. Miles

Expert
Dette tror jag inte vil merkes, storm i ett vannglass från mediene igjen. (Kommer mye rart från check in, tyckar jag?).

De som har drabbades av evt inställde flights har nok allerede fått beskjed om ombooking til annan flight. SAS har mange tusen flights i løpet av en måned, om 351 av 5892 flights är innställd utgjør det ikke mycket om det er flights som hadde 10-50 billetter bookade før flyttingen av flighten.

Vilken stöddig kommentar!
Synd om dem som drabbas av inställd flighter.
 

mha321

Medlem
Dette tror jag inte vil merkes, storm i ett vannglass från mediene igjen. (Kommer mye rart från check in, tyckar jag?).

De som har drabbades av evt inställde flights har nok allerede fått beskjed om ombooking til annan flight. SAS har mange tusen flights i løpet av en måned, om 351 av 5892 flights är innställd utgjør det ikke mycket om det er flights som hadde 10-50 billetter bookade før flyttingen av flighten.

Märks gör det definitivt. Har inte någon existerande biljett på någon av de avgångarna, men det är ju färre alternativ att välja på om man ska åka de dagarna vilket märks. Man får ta ett flyg tidigare eller senare än det man hade tänkt sig från början.

Det är definitivt ingen stor kris. Och kanske lite överdrivet i media, men allt är överdrivet i media.. Men det märks definitivt om man flyger de linjerna, att det finns färre avgångar att välja på.
 
A

Aurora

Guest
Vilken stöddig kommentar!
Synd om dem som drabbas av inställd flighter.

Hyggelig av deg :)

Om du inte fattar at jeg mener dette som at man inte kommer att merka det i samme grad som ved en streik, dårligt väder eller andra stora störninger over skandinavien - tyckar jag det er synd att du kun leser det negative ut av det... Som jeg sa, de som har drabbades av dissa inställninger vil ombookes og ellers vil det passere i stillhet uten att man trenger å lage en stor sak ut av det. En hendelse som alla flygbolag gjør från tid til annan (endrer sina program og booker om folk til andre tidspunkt).
 

AABack2ARN

Medlem
Känns lite som en icke-nyhet. Vet inte riktigt vad check-in.dk är ute efter.

De flesta som drabbas av dessa ändringar har nog meddelats i tillräckligt god tid - enligt lagen. Själv "drabbades" jag av en inställd flygning mellan Oslo och Stockholm. Nu blev det 30 minuter mellan planen i stället för mina önskade 60 minuter. Det största problemet är snarare nu att alla eftermiddagsplan mellan Oslo och Stokholm är fullbokade eller till och med överbokade. Dvs det kommer bli trångt!

Jag kan förstå att SAS justerar sitt utbud med tanke på efterfrågan. Däremot blir jag lite irriterad på att SAS verkligen uttnyttjar om att göra dessa ändringar "lagom" långt i förväg (enligt lagen) och först då de har en idé om bokningsläget. Hade det varit riktigt schyssta hade detta skett bra långt innan det börjar bokas på dessa flygningar - det är ju knappast någon nyhet att påsken och andra helgdagar infaller just dessa dagar.

P.S: Men hade SAS INTE justerat sitt utbud hade nog check-in.dk på klingande danska förkunnat att "Blödande SAS flyger med halvtomma plan"..!
 

Alx

Medlem
Pinsamt SAS! Självklart kan det behöva justeras i tidtabellerna inför storhelger. Det förstår nog de flesta. Men det är respektlöst och lite Ryanairkänsla över att ställa in hundratals flighter med minsta möjliga tidsmargin. De passagerare som drabbas får så gott som obefintliga möjligheter att välja andra alternativ för att komma fram i tid till en rimlig kostnad och "tvingas" således att acceptera ombokningen.

Vart tog de stolta orden om förståelse för resenärernas TID och planering vägen?

https://m.youtube.com/watch?v=CPYYJ9E-v-E

Det blir många pappor och mammor som inte "är här" i April.

https://m.youtube.com/watch?v=_atkISrbtz8
 

j-n

Medlem
Såhär gör alla bolag. SAS är ett vinstdrivande företag. Behöver man sina flygplan på rutter där efterfrågan är starkare under påsk så är det väl självklart att man ställer in flighter. Det är inget som är pinsamt med det. Det är business.
 
Toppen