Senaste nytt

Breddning/förlängning av landningsbanan på Linköping flygplats?

bjark

Ny medlem
Hittade denna information om att LPI kommer att stänga under drygt en månad i sommar.

Läste även på deras Facebooksida att någon hade sett att de hade börjat röja träd och buskar längs med banan. Kan det vara en förlängning/breddning av landningsbanan på gång?
 

bjark

Ny medlem
...och där kom svaret i flygplatsens nyhetsbrev. Ny asfalt och stängd landningsbana mellan v28-33. SAS tar uppehåll under dessa veckor och KLM använder Norrköpings flygplats, men med incheckning och säkerhetskontroll på LPI och sedan busstransfer från plattan på LPI direkt till flygplanet. Hade fått för mig att banan asfalterades om för så sent som några få år sedan?
 

Alf

Medlem
Det var ju inte så smart tänkt, eller? Skall vi som bor i Norrköpingstrakten först åka till LPI och checka in och sedan åka tillbaka till NRK igen för att borda flygplanet?? Så korkat kan det väl inte vara. Här såg jag en god chans att kliva på KLM i NRK.

Himla synd att SAS inte gör samma sak, det var därför jag inte fick upp LPI anslutning under denna tid med SAS.

Även om det är ytterligare en spik i kistan för Norrköpings flygplats existens så är det väl första gången man samarbetar om en flyglinje.
 

bjark

Ny medlem
Ja, jag håller med. Känns som att möjligheten att checka in på NRK också borde finnas. Det var ju en liten incident för några år sedan med tjälskador på LPI, och KLM fick köra något liknande från NRK. Vet du hur det gick till då?
 

bjark

Ny medlem
Jo, Alf, det kommer gå att checka in på NRK. Från Linköping City Airports Facebooksida:

"När du checkat in och passerat säkerhetskontrollen kommer en bekväm buss (med wifi) att vänta där flygplanet normalt står och sedan köra direkt till det väntande planet i Norrköping. När du kommer tillbaka hämtar du ut ditt bagage i Norrköping och sedan står bussen och väntar för transport till Linköping. OM du bor i Norrköping med omnejd,kommer det finnas möjlighet att checka in i Norrköping då vi kommer ha viss personal på plats även där"
 
Toppen