Senaste nytt

Idiotfråga

Teddulin

Medlem
Sedan jag fastnade på detta forum så har jag lärt mig mycket men tydligen inte en så enkel sak som denna fråga och jag hittar inte svaret. Jag behöver 10 TP för att nå silver och tror mig ha listat ut att en t/r ARN-HEL i billigaste Economy med Finnair ger just 10 TP. Min fråga är nu; behöver jag bli medlem i Finnairs bonusprogram för att sedan kunna överföra poängen till BAEC eller får jag mina 10 TP automatiskt till BAEC om jag bara vid incheckningen visar mitt BAEC-kort? Kan man vid bokning på Finnairs hemsida ange att man vill att poängen för flygningen går till BAEC? Jag tvekade om jag skulle våga ställa denna fråga men nu gör jag det ändå :eek:
 

Fredrik

Medlem
Ange BAEC-kortet så får du poängen om biljetten är i rätt bokningsklass och flygningen räknas som en OneWorld flygning(kan vara en issue om flyBE flyger).
 

Senator

Moderator
Under bokningsprocessen på Finnair.se uppger du ditt BAEC nummer. Problem löst, du behöver ingen profil för att boka :)
 
Slet ikke noget idiotisk spørgsmål - derimod en meget idiotisk rubrik... Husk at jo bedre rubrik du har jo større er chancen for at nogen klikker og ser hvad det handler om = mulighederne for gode svar øges :)
 

fcx

Medlem
Bara för att förtydliga: vill du ha TP till BAEC måste det vara det kortet du registrerar vid bokning/incheckning. Registrerar du något annat kort eller program kommer poängen dit istället, och då blir det inga TP till BAEC (och ingen silverstatus). När poängen väl är registrerad går den absolut inte att flytta.

(dessutom ger ARN-HEL 10 TP per väg, så en ToR ger 20 TP)
 
Toppen