Senaste nytt

Vad hände med SAS tilltänkta kabindesign?

Jacob

Medlem
Städade lite i några av bildmapparna igår och hittade denna gamla bild på SAS tilltänkta kabindesign på kortlinjer.

Vad hände med denna? Ganska läcker tyckte jag i alla fall då.

SAS-new-cabin-design.jpg

Foto: SAS
 

Palazzi

Medlem
Just ja, det var den där SJ-kopian. Väldigt snyggt, men jag tycker inte det ser helt billigt ut...

Nu sparar man in på varenda krona, och då behåller jag hellre låga priser + kaffe o tidning än att få en estetiskt tilltalande kabindesign.
Jag tror att denna skiss gjordes innan man bytte till en riktning dör man numera ser Norwegian som sin främsta nemisis - känns inte som om design är dessa kunders utgångspunkter.

Givetvis kommer det behövas en renovering av flottan tillslut, men lövtunna stolar ala LH är nog en bättre affär, om än inte så snygga o bekväma.
 
Framförallt tycker jag det var intressant att de tänkte sig en fast vägg på omkring rad 20 i en narrow body. Det är inte många bolag som har det minsann.
 

twiggs

Medlem
Framförallt tycker jag det var intressant att de tänkte sig en fast vägg på omkring rad 20 i en narrow body. Det är inte många bolag som har det minsann.

20x6 = 120 (minus någon rad möjligen). Kan mycket väl vara en liten B736 som avses i den bilden som säkerligen var tänkt främst att illustrera en tanke snarare än att vara en exakt ritning på framtida kabinlösningar.
 

Alx

Medlem
Den idén har kanske gått samma väg till mötes som SAS satsning på WiFi ombord?! Det verkar i likhet andra LCC ha blivit viktigare att snacka än att leverera. Lite synd med tanke på att många av de äldre kabinerna verkligen skulle behöva en face lift.

Å andra sidan är det nog inte kabinens design som kommer att generera svarta siffror på sista raden. Så att avvakta in i det sista är kanske inte helt fel ändå.
 
Toppen