Senaste nytt

Transfer tid i Miami och Los Angeles

lillemannen

Medlem
Vad behöver jag i transfer tid när jag kommer från Puerto Rico, SJU på Miamis flygplats, MIA för vidare flyg inrikes?

Och samma från Honolulu HNL på Los Angeles LAX för vidare flyg inrikes?

På MIA vet jag inte vilken terminal men på LAX är det 4 och iväg på 4
Eftersom Puerto Rico tillhör USA och är det inrikes då?

Ser även att US Air har "first" bokningsclass istället för business class som AA på linje ut/hem till SJU.

Tänkte köra en MR på AA när jag ändå lyckades boka en 421 till USA med SAS i november.
Någon intresserad att hänga med?
 

Senator

Moderator
ExpertFlyer mobilsajt visar tyvärr inte MCT. Men SJU räknas som inrikes och jag tror både LAX och MIA har mellan 45-60min MCT på inrikes till inrikes.

AA till AA på LAX går snabbt. MIA beror helt på vart man landar och vart flyget avgår. Runt en timma vill jag rekommendera i MIA, 45min är OK på LAX så länge det är innanför MCT
 

lillemannen

Medlem
Tack, det låter bra. Då tar jag ca 1- 1,5 h mellan flygen samt morgon flyg så finns där möjligheter att bli ombokad vid ev förseningar.
 

agehall

Medlem
Man kan också se det såhär: Om du bokar allt på samma biljett, så går det inte att boka om du bryter mot MCT. Bokar du på olika biljetter så spelar det ingen roll, för då har du tekniskt sett inte en connection.
 

lillemannen

Medlem
Allt på en biljett. HNL-SJU med tillhörande mellan landningar. Tyckte bara 35 -50 min mellan planen var tajt som jag fick fram. Övriga anslutningsflyg ligger på andra dagar. Ska ju njuta lite av Hawaii och Puerto Rico också.
 

kristerj

Medlem
Jag har haft några sådana connections både på LAX och MIA och det fungerar bra. LAX är enkelt, på MIA får titta lite noggrannare så man går åt rätt håll. Har för mig att jag haft 35 minuter som kortast transfer från LAS till SJU på MIA och det fungerade. Skulle det vara problem brukar även ombokningar fungera smidigt då du har allt på en biljett.
 

agehall

Medlem
Ja, det är en tight connection, men om allt är på en biljett så fixar ju flygbolaget ombokning om det går åt pipan, så det är rätt lungt.
 

lillemannen

Medlem
Har lagt resan on hold nu. Ska kolla mer noga senare idag på flighterna. Tyvärr är det inga super stolar för de låga priserna. Men klassen är A i first och I i biz och ger mig en hel del miles poäng som nybliven Platinium i AA.
 

TheEagle

Medlem
Tycker det är smidigt att byta i båda fallen om man reser inrikes inkl. SJU.

Varning för MIA dock om man kommer dit från destination utanför USA.
 

Senator

Moderator
Varning för MIA dock om man kommer dit från destination utanför USA.

På senaste 12-18mnd tycker jag det har blivit mycket bättre. Jag har varit genom 3-4 gånger och sällan längre än 10min. Dock kan promenaden till US CBP vara rejält lång.

AA bagagehantering är en helt annan femma. Jisses vad trögt det går i MIA.
 
Toppen