Senaste nytt

Dröjsmål vid SAS EBG uppgradering?

Hade kvalificeringsperiod fram till 2014-03-31. Inför de två sista flygningarna t/r ARN-UME hade jag 49600 baspoäng. Flygningen skulle ge 1150 baspoäng och jag flög upp 28/3, hem 30/3. Poängen har fortfarande inte ramlat in och ingen uppgradering till EBG. När jag har läst andras erfarenheter sker det ganska omgående. Någon input? Kanske längre ledtider i.o.m. nya Eurobonus-villkor som skulle börja gälla 1/4?
 

agehall

Medlem
Det är inte alltid det funkar - det är inget konstigt att det tar en vecka att få in poängen även om det är ovanligt. Vänta ett par veckor till och retroregistrera om de inte dykt upp.
 

Jensik

Medlem
Som agehall skriver det kan ta lite tid för de att komma in på kontot. Oftast tar det bara 2-3 dagar för mina resor att registeras men ibland längre tid. Jag reste tex i tors och fredags och mina två ARN-OSL-ARN kom in söndags (ganska normal tid tror jag med SK flyg).
Har dina senaste resor innan dess registerats korrekt? Vissa (inkl mig) har haft mycket strul med att EBG eller EBS bara registeras som EBB vid check-in efter införandet av EB2.0 (mitt problem började veckan innan införandet av EB2.0) och då registeras det inte ordentligt på kontot eller fungerar korrekt vid security/lounge/boarding. Vet dock inte om det har ställt till med detta för dig också.
Du kan ringa in/maila till SAS och höra om de har registerats korrekt, uppge bokningsreferens och ditt EB nr så borde de kunna se detta.
Behöver du ha dina guldkortsförmåner inom de närmsta dagarna skulle jag rekommenda dig att kontakta SAS, då kan du få ett guldbrev från dem som du kan visa upp vid *A Business Class Check-in, FastTrack och Lounge etc.
 

andy.c

Medlem
Hade kvalificeringsperiod fram till 2014-03-31. Inför de två sista flygningarna t/r ARN-UME hade jag 49600 baspoäng. Flygningen skulle ge 1150 baspoäng och jag flög upp 28/3, hem 30/3. Poängen har fortfarande inte ramlat in och ingen uppgradering till EBG. När jag har läst andras erfarenheter sker det ganska omgående. Någon input? Kanske längre ledtider i.o.m. nya Eurobonus-villkor som skulle börja gälla 1/4?
Jag har samma kvalificeringsperiod som du och var i samma sits men från EBB till EBS. Jag hade mina sista kvalificerande flygningar 30 resp. 31 mars och den 4 april blev de registrerade och jag blev då automatiskt EBS.
 
tack för svar. jag ringde dem och de hänvisade mig till att efterregistrera dem. hon hade ingen info om att det skulle ta längre tid just nu eller liknande
 

Jensik

Medlem
tack för svar. jag ringde dem och de hänvisade mig till att efterregistrera dem. hon hade ingen info om att det skulle ta längre tid just nu eller liknande
Det är lite problemet med kundtjänsten, beror på vem du pratar med så kan du få olika svar.
De borde kunna se om ditt EBS nr är korrekt registerat när du uppger bokningsnr och EBSnr. Ring igen och be att få prata med EuroBonus avdelningen så får du nog bättre hjälp hoppas jag.

Jag har fått kundtjänst till att efterregistera mina flyg, då hade jag iofs ett 10tal flyg som inte gick in av någon märklig anledning (EBnr var registerat vid bokning och incheckning men kom inte upp på mitt konto automatiskt ändå).
Ett par jag pratade med tyckte minsann att jag skulle vänta 14 dagar och efterregistera samtliga flyg, men när jag ringde och pratade med en annan mer serviceminded person fixade de detta och jag fick in mina resor på någon dag.
 

agehall

Medlem
Varför envisas folk med att ringa SAS kundtjänst och fråga saker ni redan har fått svar på här? Ni kan lika gärna ringa 118 118 och ställa er fråga - de har troligen bättre koll än SAS kundtjänst för de skulle googla och hitta svaren här.

Låt stackarna i kundtjänst göra sådant vi inte kan, som tex processa bokningar och ändringar mm.
 

joemume

Medlem
Grattis till EBG Max!! Som det sagts ovan så tar det ofta lång tid för flighter att registreras. På inrikes (just UME-ARN faktiskt, även om jag tror den delen inte spelar någon roll) upp till 6 dagar. Just nu (våren 2014) reggas mina flighter efter 4-5 dagar utan att det verkar vara något fel. Ironiskt nog kommer partnerflighter som UA, LH mfl. in dagen efter. SAS IT-system är ett mysterium...
 

flum

Medlem
Min känsla är att nåt skumt händer då man är på väg att komma "över tröskeln". Första gången jag precis skulle över 50.000 poäng så "tappades" fem raka flighter bort. Trots att jag efterregistrerade alla dessa var det fortfarande två som aldrig gick in. Bl.a. fick jag Arn-osl registrerad men inte påföljande resa till Nice, alla med sas. Dessutom fick jag aldrig hemresan Nice Stockholm registrerad(trots efterregistrering) nu klarade jag gränsen för guld ändå den gången och brydde mig inte särskilt. Nu står jag på 49925 poäng och väntar på registreringar på ca 30.000 poäng som alla är över tio dagar gamla. Jag kanske är konspiratoriskt lagd, men nåt skumt sker.
 
Toppen