Senaste nytt

Bästa och sämsta julklapp ni fått

Vad var det bästa julklapp ni fått från eran arbetsgivare under senaste 10 år?

På mitt nuvarande jobb får vi inga klappar men det förväntas inte heller. Däremot precis 2 dagar innan hade vi julbord med hela kontoret och julfrukost med avdelningen vilka var riktig succe.

Bör nämnas att det bästa jag har någonsin fått var manchettknappar i silver i en fin förpackning.

Sämsta var nog 50K till ett välgörenhetsorganisation. Inte för att vi som anställda inte fått något utan för att vi fick inte veta om det ändå tills efter nyår och summan är skrattretande. Så mycket är något som ett småföretag av 10 pers skänker.
Är man som oss över 1000 pers i företaget så vore nog bra att ha en omröstning bland etiska organisationer, typ SOS-Barnbyar eller annat med minst overhead och matcha summan som vi är redo att ge. Många, tror jag, var redo att skänka minst en dagslön. Hade man matchat det då vore det nog en summa som hade placerat företagets VD på första sidor av alla dagstidningar.
 

Patrik

Medlem
Bäst vad ett presentkort på Amazon, faktiskt, det var inget stort belopp men annars har jag fått saker som jag ändå inte har varit intresserad av.

Sämsta julklappen var att bli av med jobbet. (även om det är en bra erfarenhet det också)
 
Sämst var nog ett par lovika vantar och något krimskrams pyssel.

Bäst var nog ändå iår då vi fick olika ipods beroende på vilken possition man har på företaget. Jag och de flesta andra fick Ipod Shuffle 2GB, sen fick några Ipod Nano och vissa fick Ipod touch. Alla fick dessutom en riktigt fin penna med gravyr. Sen flygs vi ner till Luxemburg för en riktigt fin middag varje jul, och det är väl mest det man ser fram emot, riktigt grym mat och goda dyra viner :)
 

Gnopps

Medlem
Vårt företag brukar låta oss välja mellan 3-4 alternativ, rätt hyfsade sådana. Men eftersom jag har så mycket mög redan och vill inte ha mera uppskattar jag de år då det finns möjlighet att skänka sin summa till en välgörenhetsorganisation istället. I år fanns inte det alternativet med så det blev ett mail till HR om att ha med det nästa år.
 
Toppen