Senaste nytt

Någon som testat SAS nya linjer till Visby och Linköping?

varva77

Medlem
Finns det någon som haft en tur på dessa nya linjer? Hur var i sådana fall beläggningen? Skall bli intressant att följa dessa nya satsningar som känns mycket oförutsägbara.
 

ski

Medlem
På måndag-tisdag åker jag Arlanda-Visby-Arlanda. Återkommer. Min bror åker Köpenhamn-Linköping om någon vecka.
 

etnoy

Medlem
Åkte igår Linköping-Köpenhamn. Tyvärr var det inte en SAS-målad kärra utan en lite mer sliten och tråkig ATR72 (okänd modell). Beläggningen var väl knappt 60%.
 

Spersboda

Medlem
Åkte Arn-Vby t/R i veckan. Jet Time kör i SAS färger. Kanske 40% beläggning. Fräscha plan. Dock ingen elektronik på vid start o landning - ngt som SAS poängterar ganska hårt när man flyger med dem.
 

varva77

Medlem
Tackar för infon. Låter tyvärr inte som att säljsidan legat i måste jag säga. Tråkigt om det inte skulle bära sig med tanke på att det är en intressant och kul satsning med regionala linjer (LPI) och med många frekvenser (VBY) något som inte direkt kännetecknat SAS senaste åren. Visby har jag aldrig förstått hur de skall lyckas stjäla 4 ATR per dag från konkurrenterna men jag hoppas att de gjorde någon sorts research. Kanske skall ge det lite tid men försäljning har ju pågått länge.
Har tjatat om det tidigare men det är något fel på kapacitet kontra linjerna SAS flyger. Kabinfaktorn vägrar lyfta! Några av de senaste linjerna verkar inte hjälpa till heller. Humberside nerlagd och Bremen verkar vara ett skämt efter vad jag sett här. Vilnius tycks ha klarat sig hyfsat. Trist.
 
Tackar för infon. Låter tyvärr inte som att säljsidan legat i måste jag säga. Tråkigt om det inte skulle bära sig med tanke på att det är en intressant och kul satsning med regionala linjer (LPI) och med många frekvenser (VBY) något som inte direkt kännetecknat SAS senaste åren. Visby har jag aldrig förstått hur de skall lyckas stjäla 4 ATR per dag från konkurrenterna men jag hoppas att de gjorde någon sorts research. Kanske skall ge det lite tid men försäljning har ju pågått länge.
Har tjatat om det tidigare men det är något fel på kapacitet kontra linjerna SAS flyger. Kabinfaktorn vägrar lyfta! Några av de senaste linjerna verkar inte hjälpa till heller. Humberside nerlagd och Bremen verkar vara ett skämt efter vad jag sett här. Vilnius tycks ha klarat sig hyfsat. Trist.

Det intressanta är hur många passagerare och eventuell frakt/post det krävs för att en flygning ska gå med vinst? Linjen till Vilnius tycks gå stabilt, Visby lär säkert fungera riktigt bra då våren och sommaren är här. Har förstått att gotlänningar är ett resande folk. LPI är för mig okänd mark men det låter som en kul satsning, bara att hoppas att det kommer att gå bra. Är sugen på att flyga LPI-CPH bara för att.
 

Alf

Medlem
Det är bara att hoppas på att LPI-CPH får ett uppsving. Jag hade förstås hellre sett en CRJ på sträckan men det kanske kommer om man får upp passagerarantalet. Tyvärr är två frekvenser om dagen för lite. Jag har en del planerat som jag försöker åka från LPI men det blir på hemresan väldigt lång tid i CPH så det blir tyvärr ARN istället i detta fall.
Det gäller att Norrköpingsborna också sväljer sin stolthet och väljer denna linje så det blir åtminstone en tur till om dagen. Det är i alla fall mycket bättre genomgående priser än vi hade med de andra bolagen från NRK.

Det är ju ett lyft med en lounge. Får man inte frukost ner till CPH? Finns det inte vin och öl i loungen om man åker med em flyget?
 

ski

Medlem
Finns det någon som haft en tur på dessa nya linjer? Hur var i sådana fall beläggningen? Skall bli intressant att följa dessa nya satsningar som känns mycket oförutsägbara.
Arlanda-Visby kl 15.20 idag och 24 passagerare varav 3 i plus. Bra service och bra maskin. Min bror åkte Köpenhamn-Linköping i lördags. 12 pers ombord. Ny kärra ej SAS målad.
 
Toppen