Senaste nytt

Tips på United inrikes USA

havenfyr

Medlem
Hade 2st inrikesflygningar med United i veckan och hade vanlig economybiljett, jag gjorde upgrade till economy extra för $135 EWR-LAS och $85 LAS-SFO detta gav rikligt med plats för benen, möjlighet till eluttag, prio på service (gällande dryck/snack) samt sist men inte minst bra återbäring på basicpoints!
EWR-LAS, 2300p (eurobonus)
LAS-SFO, återkommer när dem landar
Priserna jag anger är för 2pers.
Rekomenderar varmt till alla som funderar på att uppgradera på United nästa gång!

United får även ett bra betyg gällande servicen ombord.

(För mig som inte reser på företagets bekostnad, utan ur egen ficka är alla heta tips gällande bra uppgraderingar välkomna)

Jag har även bilder på benutrymmet på båda flighterna men lyckas inte infoga så om någon är extra nyfiken så säg till så skickar jag dem.

Trevlig kväll!
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Kul att du blev nöjd - men om du syftar på Uniteds Economy Plus så är det ju främst mer benutrymme man får på de flesta flighter och inte så mycket mer. Prio på service är ju mest att man sitter längre fram så att vagnen kommer tidigare, själv har jag inte märkt någon annan skillnad. Och EB-poängen är precis desamma som i billigaste ekonomiklass...
/dysterkvist
 

havenfyr

Medlem
tack för svaret :)
Som sagt jag satt ju på rad 8 resp 7 så att servicen gick snabbt är ju precis som du säger pga vagnen kom där. Beträffande poängen däremot gör du mig osäker, SAS själva sa att en resa i economy inrikes i USA ger 600p/vägoavsett längd, men oavsett så är jag väldigt nöjd.
 
tack för svaret :)
Som sagt jag satt ju på rad 8 resp 7 så att servicen gick snabbt är ju precis som du säger pga vagnen kom där. Beträffande poängen däremot gör du mig osäker, SAS själva sa att en resa i economy inrikes i USA ger 600p/vägoavsett längd, men oavsett så är jag väldigt nöjd.

Det är minimum 600 EB points. Med United tjänar du alltid 100% av sträckan och om den är kortare än 600 miles så får du minst 600 points oavsett. Jag kan garantera dig att du får exakt samma poäng i Economy som i Economy Plus. Det är som taxvalp skriver inte en upgrade till en annan service klass utan du köper bara ett säte som har lite mera ben plats. Trevligt på längre flygningar absolut. :)
 

Alx

Medlem
havenfyr kul att du också är nöjd med United's service ombord och deras Economy Plus seats.

Ett hett tips om du reser ofta inrikes i USA är att helt enkelt bli medlem i United Mileage Plus istället för Eurobonus. Om du uppnår statusnivå där så kostar det inget extra att välja sittplats i Economy Plus både på short/long haul redan vid bokningstillfället. Mycket uppskattat när man väljer att resa i ekonomi!
 

johhenrik

Medlem
Jag har köpt Economy Plus mellan SNA-SFO och varit nöjd med det. Det kostade $9 per leg vill jag minnas och man fick några cm till vilket uppskattas av mig som är 186cm lång. En helt okej tjänst till det priset tycker jag.
 
Toppen