Senaste nytt

Nybörjarfråga: Få miles från gammal resa utan ticket number?

Ziplock

Medlem
Hoppas någon kan hjälpa en total nybörjare. I februari åkte jag på en privat resa med Lufthansa och köpte biljetten via Ticket. Nu kommer det förhoppningsvis bli fler resor med LH framöver och jag har registrerat mig för Miles & More.

Alla boarding cards och liknande är slängda från resan i februari och det enda jag har kvar är mailet från Ticket med ett Lufthansa bokningsnummer på sex bokstäver, typ AABBCC.

För att kunna göra en request behöver jag veta "Booking class" och "Ticket number". Finns det någon möjlighet att få fram detta från mitt bokningsnummer?
 

Fedup

Medlem
Hoppas någon kan hjälpa en total nybörjare. I februari åkte jag på en privat resa med Lufthansa och köpte biljetten via Ticket. Nu kommer det förhoppningsvis bli fler resor med LH framöver och jag har registrerat mig för Miles & More.

Alla boarding cards och liknande är slängda från resan i februari och det enda jag har kvar är mailet från Ticket med ett Lufthansa bokningsnummer på sex bokstäver, typ AABBCC.

För att kunna göra en request behöver jag veta "Booking class" och "Ticket number". Finns det någon möjlighet att få fram detta från mitt bokningsnummer?

Du har med allra största säkerhet även fått Ticket number från Ticket. Du kan mejla och fråga, alternativt ringa LH med referensen så bör dem kunna ge dig numret
 

Ziplock

Medlem
Du har med allra största säkerhet även fått Ticket number från Ticket.

Jag har Gmail och kan kolla igenom alla mina mottagna mail. Det verkar som att Ticket inte skickade ut något mail från Amadeus med ticket number för min februari-resa. Däremot skickade de ut ett sådant mail i augusti 2013 när jag bokade med dem innan.

Checkmytrip.com ger ingen träff för mitt bokningsnummer.
 

agehall

Medlem
Men vänta nu, M&M ger väl inte miles retroaktivt, dvs för resor som genomförts innan man gick med?

Av det här lär vi oss ett par saker:

1) Kasta aldrig boardingkort - de är bra att ha.
2) Boka aldrig via resebyråer - de ställer bara till det.
3) Gå med i bonusprogram innan du reser.

Dessutom är jag inte säker på att M&M är ett bra program för dig. Det kan vara det, om du reser mycket i business och first, men annars finns det nog bättre program för dig.
 

Ziplock

Medlem
Jag mailade Ticket och de svarade med biljettnummer och bokningsklass inom 2 dagar.

Tydligen kan man få miles retroaktivt upp till 6 månader innan man skaffat sitt kort.
 
Toppen