Senaste nytt

Problem att ge bort ett kort..

jurgenb

Medlem
Försöker ge bort ett EBS men får upp följande felmeddelande

"Invalid card type, or you may not give a card of this type."

Personen i fråga som innehar kortnumret jag försöker gifta till har dock ett skapligt gammalt EB nummer som börjar med två 00xxxxxxx. Kan det vara så att kortet är inaktivt pga inget nyttjande under flera år (vilket är fallet).
Måste gå att återaktivera isåfall förmodar jag då man ju som bekant inte kan ha två EB nummer under samma namn.

Letade lite till och förmodar att personen kanske saknar SAS konto till sitt EB kort och helt enkelt behöver skapa detta. Hoppas det ger resultat.
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Det kan visst finnas flera kort med samma namn, tänk på alla Anders Johansson, Maria Gustavsson etc. Det kan till och med finnas flera med samma adress, fast i olika lägenheter. Jag har en vän som hade det problemet, som inte stannade upp när han flyttade - de fick ofta varandras post, och senare eftersändes fel post.
 

Friskytten

Medlem
...ett skapligt gammalt EB nummer som börjar med två 00xxxxxxx.
Har själv haft problem (i andra sammanhang) p g a mitt nummer som ibland behöver fylla på en nolla i början. Kan ju ha något med programmeringen att göra, vi brukar ju gnälla på SAS IT:rolleyes:

Låter som en bra början att skapa ett konto, då lär du/ni erfara om det är nedstängt eller ej.
 

Chrille

Medlem
Den som är mottagare bör ha ett fungerande Eurobonuskonto eftersom hen behöver logga in för att acceptera gåvan. Så det kan vara lämpligt att checka detta innan man sätter igång proceduren...
 

Lord

Medlem
Hade samma problem och felmeddelande när jag skulle förgylla dotterns tillvaro genom att donera ett EBG. Talade med SAS CCC där en person med näpen öststatsengelska efter lite efterforskning berättade att problemet kunde inträffa med iPad. Hon fick mina uppgifter och problemet löstes genom att hon knappade in uppgifterna på hennes dator.
 
Toppen