Senaste nytt

Bonusresa, är alla platser släppta?

Mr Carter

Medlem
Har med hjälp av ANA under en tid följt platstillgången för bonusresa mellan ORD och TPA. Det har hela tiden funnits platser i First men inga i ekonomi och nu har även de i First försvunnit. Pratade med SAS Eurobonusservice och jag frågade om hon kunde se om alla bonusplatser redan var släppta eller inte men det kunde hon inte, bara om det fanns platser och då hur många.
Så till min fundering: Går det med hjälp av alla bokningsklasser som finns kunna tyda hur bokningsläget ser ut och om de kommer att öppna upp för (fler) bonusplatser? Hur jobbar bolagen med detta? Går det för en utomstående isf på något sätt se detta eller är det bara en resebyrå som har tillgång till bokningsläget?
 

Dr. Miles

Expert
Många flygbolag har revenue control och då och då släpper mer eller ta bort bonusresaplatser efter bokningssituationen.

6 månader, 3 månader, 2 månader, 1 månad, 2 veckor, 10 dagar, 3 dagar före avgång. Det är olika mellan olika flygbolag.
Men kolla då och då vid de trösklarna, så har du större chans att hitta bonusresaplats.
 

rlager

Medlem
Finns det någon som vet hur länge TG håller på sina awardplatser för medlemmar i sitt eget FFP? Hittar platstillgång med KVS för medlemmar i Royal Orchid Plus men platserna finns inte när jag söker med ANA tool. Inte en enda flight finns med TG BKK-Europa för resor längre fram än 320 dagar medan platserna syns redan 340 dagar innan avresa i KVS.
 
Toppen