Senaste nytt

Priority Pass lounger i Norge? (Oslo/Trondheim)

rvarttinen

Medlem
Har en resa inplanerad i början av januari til TRD. Kollar på PP:s hemsida efter lounge access i TRD och OSL, men Norge finns inte ens med som val.

Deras webplats tillfälligt trasig eller har inte PP någon lounge i Norge, alls?
 

Marcus01

Medlem
Jag tror inte PP har någon lounge där, jag har själv försökt använda Diners men det finns ingen som tar det i OSL.
 

flapps

Medlem
Har en resa inplanerad i början av januari til TRD. Kollar på PP:s hemsida efter lounge access i TRD och OSL, men Norge finns inte ens med som val.

Deras webplats tillfälligt trasig eller har inte PP någon lounge i Norge, alls?

Hej
Gardemoen är nog världens sämsta flygplats.. Jag flyttade till Oslo för ett år sedan så jag flyger hyfsat mycket i jobbet och privat numera från denna fantastiska flygplats. Skulle kunna skriva en bok med allt som sker där vare sig innan security och efter.. :/

Dom har ingen PP Lounge, ingen Diners, men dom har SAS Scandinavian Lounge og SAS Business Lounge. Och den helt "lysande" OSL-Lounge . Här trängs du med barnfamiljer som åker Royal class charter m,m Du kan också betala 250 Nok för att komma in där om du vill :)

/ flapps

Edit: Här har du linken till Loungen. http://www.osl.no/osl/servicetilbud/70_Lounge
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Ja ha, den svenska avundsjukan slår till igen... :p

Men ja, kommunikation är en utmaning i Norge och frågan är hur mycket av detta man behöver för 4.5m människor?

MVH,
En med rött pass
 

rvarttinen

Medlem
Ok .. tack för tips och uppgifterna. Har en anslutningstid på en timma i Oslo. Om jag förstått av en annan tråd så kan det bli på håret att jag hinner till inrikes avgången?

Det blir någon liten rapport här när resan är väl genomförd... hmmm.. ingen lounge. Ska nog ge PP lite feedback.
 

brykthed

Medlem
Har precis bytt bank och därmed också skaffat Handelsbanken Mastercard Platinum och Priority Pass, men upptäckte tyvärr att PP inte funkar på Gardermoens lounger (vilket inte min bankkvinna visste om). Någon som vet om någon ändring är på gång angående detta (ser att denna tråd är från 2011)?

I en annan tråd från 2011 skrev Bamsefar "En bra sak med Handelsbanken Platinum är för övrigt att man har access till loungen på Gardemon i Oslo. Något som Priority Pass INTE har - dvs Priority Pass är värdelöst i Oslo !". Stämmer det fortfarande, alltså att själva Platinumkortet ger access till OSL-loungen?

Tackar för övrigt för ett mycket trevligt och informativt forum!
 
Toppen