Senaste nytt

Bagageförsening, vad gäller?

FF#1

Medlem
Som bekant har ju SAS börjat med prio taggning inrikes, vilket är toppen! (om det funkar)

Flög i går eftermiddag ner till Arlanda, checkade in två väskor och en barnvagn, inga problem!
Sen väl på Arlanda så väntade jag mig att mitt bagage skulle dyka upp fort och smidigt… men alla tre var puts väck och de hade inte en aning var de hade tagit vägen.

Anmälde det till bagageservice och lämnade flygplatsen.

En halvtimme senare så ringde de och berättade att de eventuellt hittat bagaget…. fick det bekräftat ännu lite senare.
Väskorna hade funnits på arlanda hela tiden men de hade tappat bort de…!?!?!

Då lovade de att de skulle köra det till vårt hotell i Eskilstuna, så kl 21 i går kväll dök det upp ett lass bagage.

Har inte hunnit kolla det finstilta i mina försäkringar, men i några av de (tex SAS amex) så står det att om inte bagaget har ankommit till "ankomstflygplatsen" inom 4h så har man rätt till ersättning…

Bagaget kom i tid till flygplatsen men jag fick det över 6 timmar senare, snacka om prio!

Ingen större skada sked det dök ju upp i alla fall, fick köpa bla. en pyamas till lillan, så inga större grejor.

Var mest nyfiken på hur förseningen räknas i detta fall?
 

Alx

Medlem
Dina försäkringar täcker antagligen dina relativt blygsamma inköp. Ännu lättare är kanske att du hör av dig till SAS Customer Relations och ber de ersätta dina utlägg under bagageförseningen. Eftersom det låter som att du har hållit nere kostnaderna på ett minimum så tror jag att SAS inte kommer att vara särskilt oresonliga.

Priotaggar är oftast tyvärr mer en dekoration på väskan än ett fungerande system. I synnerhet i Skandinavien!
 

FF#1

Medlem
Tack för tipset, det var ju som sagt inte några stora utlägg. Tur att barnvagnen kom fram, svårt att resa med en mini utan vagn… annars hade det blivit dyrare inköp nästkommande dag :)
 
Toppen