Senaste nytt

SK909 3 april inställd

Grymt irriterande, inbokad på award i C över helgen..

Kommer ha kostnader för, hotel, bil, mm, vad har man för rättigheter i detta läget?
 
Last edited:

Alx

Medlem
Beroende på vad som är anledningen till att den är inställd så har du eventuellt rätt till 600€ i kontant ersättning. Oavsett anledning så har du rätt till ombokning till första bästa andra alternativ samt ersättning för mat, logi och transport under väntetiden.
 
Anledningen är tekniskt fel.

Pratade med kundtjänst och de sa att de kan boka in mig oavsett om det finns award eller ej, en annan dag.

Kan man claima 600€ även om man bokar om?
 

OliT

Medlem
Anledningen är tekniskt fel.

Pratade med kundtjänst och de sa att de kan boka in mig oavsett om det finns award eller ej, en annan dag.

Kan man claima 600€ även om man bokar om?

Ja, förutsatt att du blir mer än fyra timmar försenad till din slutdestination. Ansök om kompensation. Om SAS nekar med hänvisning till tekniskt fel får du försöka utröna vad det är för tekniskt fel. Kraven på "extraordinära omständigheter" är höga, så att en pryl som går sönder lite då och då gör det gäller i allmänhet inte.
 

Stefan62

Medlem
Grymt irriterande, inbokad på award i C över helgen..

Kommer ha kostnader för, hotel, bil, mm, vad har man för rättigheter i detta läget?

Även om det är en award så kan det vara så att Din reseförsäkring gäller, t ex en kort-försäkring.
 
Last edited:

Storsteffe

Medlem
Star A. verkar lite bökigt men med OneWorld är det inga problem även Icelandair går och Norwegian, vet inte vilka rättigheter man har här? Med BA kan du vara framme 18:45 med avresa 12:20 från T2.
 
Toppen