Senaste nytt

Tjäna Eurobonus poäng på någon annans flygresa

miramax

Medlem
Är det på nåt sätt möjligt att få EBpoäng för nån annans resa? baspoäng?

Om en polare t ex lånar mitt kort och drar det vid incheck. vad händer då egentligen?
 

tourist

Medlem
1.7 SAS reserves the right to terminate the membership in cases it deems constitute misuse. This means that previously earned but unused points and issued EuroBonus tickets/vouchers become null and void. Misuse may e.g. consist of unsuitable or disrespectful behavior towards SAS or its partners, their employees or passengers, violation of section 2.7 or any other membership term and condition, illegal conduct, or actions that are generally regarded as immoral or unethical.
 

Jacob

Medlem
Poängen kommer inte att krediteras, då namnet på kortet måste matcha namnet på boardingkortet.
Exakt så är det, vilket är fullständigt rimligt. Det jag funderat över är hur flexibelt systemet är med matchningen, inte för missbruk utan för att det händer att namn felstavas. Det kan ju vara folk som har dubbelnamn eller liknande. Likaså Å, Ä och Ö kan både skrivas som AA, AE och OE eller som A, A och O.

Jag har förresten gjort en liten ändring i rubriken för att förtydliga frågan.
 

GVA380

Medlem
Exakt så är det, vilket är fullständigt rimligt. Det jag funderat över är hur flexibelt systemet är med matchningen, inte för missbruk utan för att det händer att namn felstavas. Det kan ju vara folk som har dubbelnamn eller liknande. Likaså Å, Ä och Ö kan både skrivas som AA, AE och OE eller som A, A och O.

Undrar hur pass noggrant systemet är. Jag har inte haft några problem med matchningen trots att mitt namn fått ett otal varianter av korrekta och inkorrekta internationella stavningar av svenska bokstäver (har några sådana i mina namn).
 

EBGGOT

Medlem
Undrar hur pass noggrant systemet är. Jag har inte haft några problem med matchningen trots att mitt namn fått ett otal varianter av korrekta och inkorrekta internationella stavningar av svenska bokstäver (har några sådana i mina namn).

Får MAX vara 3 skillnader i namnet om jag har förstått det rätt!
 

Roger J

Medlem
Får MAX vara 3 skillnader i namnet om jag har förstått det rätt!

Den regeln tror jag gäller check-in generellt, alltså för att få resa så ska namnet stämma med passet med tre teckens felmarginal. Möjligt att Eurobonus har samma feltolerans alltså? Jag har alltid trott att namnet måste vara exakt för att poängen ska fungera.
 
Toppen