Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jacob

Medlem
Då har det blivit 1 april och därmed premiär för den nya statusnivån EuroBonus Diamond, tillgänglig för den som samlat ihop 100.000 baspoäng eller gjort 100 flygningar med SAS under sitt kvalificeringsår.

Här kan du berätta om dina erfarenheter som nybliven Diamondmedlem.

Har du fått ditt nya kort? Prövat att boka en EuroBonusresa? Något särskilt bemötande av SAS personal? Andra spännande erfarenheter eller roliga historier?
 

Jacob

Medlem
Nya spännande tider. Blev en riktig nagelbitare då mina flygningar från förra veckan bara vägrade komma in. När jag gick och la mig igår stod det ännu 90.000-någonting och Gold, men simsalabim, några timmar senare och allt ser lite bättre ut.

Fortfarande EBG-prefix som sagt, men det var helt enligt infon från EuroBonus. Det kommer tydligen inte ändras förrän nästa år.

Ska bli spännande att se vad som blir av detta.

Jacob-EuroBonus-Diamond.jpg
 

JosteinT

Medlem
Hei, min periode gikk ut 1 februar - jeg fikk epost fra SAS om at jeg ble Diamond.

Det står fremdeles Gold både på app og web. SAS IT har sikkert hendene fulle, så det skjer vel gradvis... :)
 

joemume

Medlem
Ja, jag har också Gold fortfarande, trots att jag har kvalificerat till Diamond.. Hoppas på att det är en gradvis migrering som gör detta och att det löses rätt omgående.. :D

Pratade precis med SAS ang. detta och tydligen kör de batchar med uppgraderingar just nu - eller som killen på supporten sa: "Det är många filer som skall köras, vi vet inte hur långt tid det tar".

Bara att sitta still i båten, även om man har ett lätt habegär efter det nya kortet.... :cool:
 
Last edited:

StarFlyer

Medlem
Står Diamant sen tidigt imorse, trevligt.

En fråga om att ge bort ett guldkort. Hur länge gäller kortet som man ger bort? Gäller det att tänka taktiskt på något sätt? Ska ge bort till en person vars kvalificeringsperiod slutar 30 juni. Om jag gör det nu betyder det då att EBG förfaller redan 30 juni? Eller är det innevarande kvalificeringsperiod plus nästkommande?
 

Senator

Moderator
Står Diamant sen tidigt imorse, trevligt.

En fråga om att ge bort ett guldkort. Hur länge gäller kortet som man ger bort? Gäller det att tänka taktiskt på något sätt? Ska ge bort till en person vars kvalificeringsperiod slutar 30 juni. Om jag gör det nu betyder det då att EBG förfaller redan 30 juni? Eller är det innevarande kvalificeringsperiod plus nästkommande?

En bra fråga, men det naturliga är väl att det kopplas till din kvalificeringsperiod skulle vara min gissning..
 
Toppen