Senaste nytt

ANA lounger på Tokyo Haneda får ett lyft

Dr. Miles

Expert
ANA öppnar renoverad ANA Lounge och ANA Suite Lounge på Tokyo Haneda (HND) den 2014-MAR-30.
Nya lounger har ca 2,5 gånger fler sittplatser än dagens lounger och även antal av duschar ökar mer än dubbelt.

Ny ANA Suite Lounge
ANA Suite Lounge 01.jpg
(Foto: ANA Press Release)

Förutom storleken ändrar ANA också serviceconcept i ANA Suite Lounge (First class lounge).

En restaurang avdelning, "DINING h" i ANA Suite Lounge kommer att erbjuda course meny till dem som flyger med nattflyg utöver buffén som finns. Denna service är tillgänglig mellan kl. 19:30 och kl. 00:30.

DINING h.jpg
(Foto: ANA Press Release)

Källa: ANA Upgrades Services at Haneda Airport - Press Release | ANA
 
Last edited:

johansch

Medlem
Verkar praktiskt om man flyger Thai F i en gammal 747:a från HND till BKK kring midnatt! Cateringen på Thai är ganska kass därifrån.
 

Jonas C

Medlem
Även på SQ var cateringen kass från Haneda. Lite märkligt då Narita har en väldigt bra catering anläggning, så man bör ju förvänta sig att all mat ex-Japan är bra.
 

Magino

Medlem
Känns naturligt att de fixar till loungerna på HND då flera linjer byter från NRT till just HND.
 

Dr. Miles

Expert
Riktiga bilder av ANA Lounge och ANA Suite Lounge på Tokyo Haneda är publicerade.

ANA、羽田国際線新ラウンジ公開 シェフ常駐”レストラン”も - AviationWire

Det öppnas ANA Lounge och ANA Suite Lounge även på nya satelliten på utrikesterminalen.
Det kommer att bli totalt 4 ANA lounger på Tokyo Haneda utrikesterminal.

AviationWire skrev:
国際線ターミナル本館にある、ファーストクラスの乗客やマイレージサービス最上級会員用の「ANAスイート・ラウンジ」と、一般会員用「ANAラウンジ」のフロアを拡張し、座席とシャワーを増設。同ターミナルの増床エリア(サテライト)にも、両ラウンジを新設した。
 
Last edited:

staff

Medlem
Dr. Miles,

Har du nagon erfarenhet av ANA's lounge/r pa KIX? Har en flight i J darifran i slutet av April tidigt pa morgonen och skulle vilja veta hur matutbudet ser ut dar.
 

Dr. Miles

Expert
Dr. Miles,

Har du nagon erfarenhet av ANA's lounge/r pa KIX? Har en flight i J darifran i slutet av April tidigt pa morgonen och skulle vilja veta hur matutbudet ser ut dar.

Jag har flugit bara med JAL från Osaka Kansai därför kan jag inte svara på din fråga. (Jag har flugit till Osaka Kansai med THAI men då använde jag inte loungen)

Enligt japansk reseblogg från 2012, erbjuder ANA loungen onigiri, soppa och snacks på matvägen.
『星組(スターアライアンス)ビジネス・ラウンジ巡り(関空→サンフランシスコ→シカゴ)』 [カンクン]のブログ・旅行記 by funasanさん - フォートラベル
Det som jag inte visste var att det finns THAI Royal Orchid Lounge på Osaka Kansai,
 

Johan76

Medlem
Jag kan försöka titta till Haneda's ANA lounge, jag kommer vara där kvällstid 11 Maj. (Business loungen då, first har jag tyvärr inte tillgång till...).

Lovar dock inget då schemat veckan före är rätt stressigt.
 

Johan76

Medlem
Nya loungen är mycket trevlig och fräsch. Jag tror den tilltalar oss nordbor. Inredningen är avskalad och bekväm, och det finns ett flertal platser med utsikt mot startbanan.

Buffén var inte superrolig, men då det går att beställa nudlar (soba/udon) så bör det inte gå någon nöd. Kvalité motsvarande ett midnattsöppet ställe i stan (dvs betydligt högre än något som går att få i Sverige ;-))

Begränsat med starkdricka men finns någon 12 årig Japan (Hakushu) eller Jackie D för den som föredrar bourbon. Vin bör undvikas!!

Det finns också självupphällande öltapp, glaset lutas under upphällning, detta säkerställer att Asahin blir perfekt skummad. För den intresserade finns dessutom 7 sorters sake från en tillverkare att jämföras.


Inte att förglömma så har de nya duschar, extremt skönt idag då jag var rätt svettig efter en varm dag. Skulle sova skönt om rutten var länge än Korea....

Har lite bilder men de är i mobilen och vet inte hur jag får upp dem lättast.
 
Last edited:

Johan76

Medlem
Kan nämnas att till entrén till first (ana suite) dit jag gick vilse (bredvid) så doftar det väldigt gott men dovt så det inte stör. Detta erbjuds ej vid business loungen.
 
Toppen