Senaste nytt

Kan inte registrera mitt EBG vid incheckning

ante_77

Medlem
Har på senare tid flugit som EBB på pappersbiljett och även i mobiltelefonen.
Jag kom inte ens in på inrikesloungen i torsdags utan att vara tvungen att överbevisa "staff" genom att visa APP och förklara antal legs och poäng och visa guldkortet.

Har iofs fysiskt guldkort. Men man vill ju vara smidig.

Någon som har samma problem
 
Har på senare tid flugit som EBB på pappersbiljett och även i mobiltelefonen.
Jag kom inte ens in på inrikesloungen i torsdags utan att vara tvungen att överbevisa "staff" genom att visa APP och förklara antal legs och poäng och visa guldkortet.

Har iofs fysiskt guldkort. Men man vill ju vara smidig.

Någon som har samma problem

Om du har fysiskt Guld kort borde det vill inte vara något problem att komma in i Loungen..?
Behöver väl knappast förklara antal poäng / legs och annat, utan bara lättare att visa guld kortet?

Värka dock konstigt att du inte registreras som EBG vid in checkning och att det inte står på Boarding kortet..?
Kolla med SAS staff vid incheckings disken nästan gång, borde inte vara nått problem om du rent faktiskt är EBG och har kortet.
 

ante_77

Medlem
Om du har fysiskt Guld kort borde det vill inte vara något problem att komma in i Loungen..?
Behöver väl knappast förklara antal poäng / legs och annat, utan bara lättare att visa guld kortet?

Värka dock konstigt att du inte registreras som EBG vid in checkning och att det inte står på Boarding kortet..?
Kolla med SAS staff vid incheckings disken nästan gång, borde inte vara nått problem om du rent faktiskt är EBG och har kortet.

Nja, det var först vid inrikesloungen som jag upptäckte detta när jag inte kom in, eftersom biljetten inte var "fin nog" för loungen.
Hade jag varit beredd så hade jag stått färdig med kortet, men nu blev jag bara ställd eftersom det annars har varit ok.
 

Jensik

Medlem
Jag har haft problem att både checka in online och komma in i fast track/loungen på ARN, CPH och OSL förra veckan. Löste sig när jag fick ett boardingkort utskrivet eller visade mitt guldkort
Detta berodde enligt personalen på EB 2.0. Vissa funkar det fint för, andra inte enligt personalen i ARN, CPH och OSL loungerna.
När jag försökte komma in i loungen gick jag först till service center och de fick skriva ut ett boardingkort till mig.
Mitt EBGnr registerades inte som det skulle eller rättare sagt, numret registerades korrekt, men EBG blev bara G (den tappade bort EB). Försökte ändra det manuellt, men den hoppade tillbaka till G efter jag ändrat det till EBG
När jag frågade om fler hade haft detta problemet suckade de i loungen och sa, ja du är den 38e med samma problem nu på morgonen (var där vid 07.20 i torsdags)
Jag har bokat alla mina resor med EBG nret registerat från början vid bokningen. Detta startade för mig nu i förra veckan (veckan innan dess funkade det fint)
På boardingkortet OSL loungen skrev ut till mig står det SK*E, vet någon vad *E står för? Är det bara när något går fel?
Jag har iaf fått in alla resor nu så jag slipper efterregistera dem tack vare hjälpsam personal i loungerna
 

ante_77

Medlem
Ja om biljetten är bokad utan EB nummer och du inte lagt till det själv så är det nog därför. ;)
Är det bara en gång eller flera och har du fått poäng för den/de flygningarna?

Har inga problem med att få in poängen. Problemet är att den är registrerad som EBB. Poäng kom in med de vanliga 25%.

Gissar att det är EB2.0 som strular.
Ser man på statuslinjen så har man ju några miljoner poäng kvar innan man får någon som helst status.
 
Toppen