Senaste nytt

Turkish Airlines awardbokning

Avgeek

Medlem
Hallå där.
Tänkte boka en award och är lite förvirrad av TKs sida som faktiskt är lite ??? ibland.

Jag försöker gå in här: https://www4.thy.com/tkmiles/award.tk och klura ut ett award. Enligt deras chart ska Europe-Far East (i detta fall Bangkok), vara 35k one way.

Hur jag än gör, så får jag detta felmeddelande vid val av Stockholm -> Bangkok

"According to our programme rules, award tickets can not be issued as per the route you have entered. Please try again."

Letade lite på hemsidan och hittar inga "programme rules". Någon som kan förtydliga? Man flyger iaf inte i fel riktning.

johhenrik: any ideas? vet att du är duktig på TK :)
 

Jonas C

Medlem
"According to our programme rules, award tickets can not be issued as per the route you have entered. Please try again."

Om du vill boka en awardbiljett online går du in på online award ticket som du hittar på förstasidan, i fliken strax under flight booking. Där loggar du in med kortnummer och PIN kod.

Miles kalkylatorn på din M&S profil räknar endast ut miles point-to-point, och man kan inte boka awardbiljetter via den. Därav felmeddelandet.
 

johhenrik

Medlem
Japp, det är som Jonas C säger. Som trivia kan jag dock tala om att felmeddelandet du får från Miles-beräknaren är pga den bara klarar av segment som TK flyger, så när man beräknar Stockholm - Bangkok måste man söka Sthlm- Istanbul samt Istanbul-Bangkok.
 

Avgeek

Medlem
Jonas C johhenrik

Tack! Blev lite förvirrad där. En till fråga, jag kollar på flexibla TK biljetter (tror det bokas i bokningsklass D eller C?) - och undrar om någon av er har erfarenhet att få tillbaka pengarna från TK? Biljetten lär ändras några gånger och möjligtvis avbokas totalt. Läst lite blandade saker om deras callcenter etc, har ni ngn erfarenhet? Man vill inte förlora 25k på en flexibel biljett om supporten inte har möjligheten att faktiskt återbetala den
 

johhenrik

Medlem
Svårt att säga. Jag har bara avbokat en gång och då fick jag tillbaka pengarna asap. Men det finns nog gott om stories hos alla bolag. Deras call-center har ryckt upp sig rejält och senast har jag inte haft något att klaga på. Om du är på Arlanda så kan de hjälpa dig där också.
 

agehall

Medlem
En till fråga, jag kollar på flexibla TK biljetter (tror det bokas i bokningsklass D eller C?) - och undrar om någon av er har erfarenhet att få tillbaka pengarna från TK? Biljetten lär ändras några gånger och möjligtvis avbokas totalt. Läst lite blandade saker om deras callcenter etc, har ni ngn erfarenhet? Man vill inte förlora 25k på en flexibel biljett om supporten inte har möjligheten att faktiskt återbetala den

Läs i villkoren för biljetterna när du bokar dem. Där framgår alltid vad som gäller och det är rätt ställe att titta på. Leta efter cancellation fees/change fees.
 

Avgeek

Medlem
Läs i villkoren för biljetterna när du bokar dem. Där framgår alltid vad som gäller och det är rätt ställe att titta på. Leta efter cancellation fees/change fees.

Jodå, jag är medveten om fare rules. Det jag egentligen var nyfiken på hur själva processen att få tillbaka pengarna är, dvs om det är mycket strul eller om dem ordnar tillbaka pengarna tillbaka snabbt.
 
Toppen