Senaste nytt

Agenter ser inte samma tillgänglighet av bonusresor

Magino

Medlem
Jag försöker boka en inrikesresor med Avios ombord American Airlines men det går inte så bra. Jag vill ha allt på samma biljett och det är här det blir problem.
Försöker boka
ORD-DFW
DFW-GJT

När jag söker på varje sträcka separat finns det gott om platser. Mellan ORD-DFW finns det tio olika flyg att välja mellan. När man söker mellan ORD-GJT kommer så klart inget upp. Därför ringde jag till British Airways för att få alla flygen på samma biljett. Men när agenten söker på ORD-DFW får hon endast upp tre avgångar, och alla är för tidiga för mig.

När jag söker på ORD-DFW och tar en avgång som agenten inte hittade kan jag gå hela vägen för att betala och allt. Står för övrigt det finns sju lediga stolar.

Är detta vanligt? Har inte inte agenterna samma tillgång som jag har online? Tycker det är mycket märkligt.

Om jag nu bokar de två flygen som två separata biljetter, kommer AA hjälpa mig med ombokningar om jag blir försenad och missar min connection. Har endast 55min mellan flygen i DFW och jag flyger ändå ut från ORD. Sedan är flyget till GJT det sista för dagen från DFW
 

AABack2ARN

Medlem
Det är tyvärr inte helt ovanligt att agenterna inte har tillgång till samma inventory som via webbokning.

Att boka de två sträckorna på olika biljetter är tyvärr att be om problem, oavsett om det är bonusbiljetter eller revenubiljetter. Beroende på orsak till eventuell misconnection kan nog AA tänka sig att boka om dig (till dagen efter) men det kommer med största bli du som stå för hotell.

Att det finns tillgång på sträckorna var för sig men inte tillsammans är absolut inte ovanligt. Tyvärr. Swiss är ett praktexempel på detta.
 

agehall

Medlem
AA har en mycket trevlig policy för missconnects. De anser att det är bolaget som orsakade förseningen som är ansvarig för att fixa problemet. Dvs om du kommer med AA och missar ditt OW-flyg vidare, så anser de att AA är ansvariga för att lösa det åt dig.
 

Magino

Medlem
Den policyn lät ju trevligt.

Frågade henne på BA om hon kunde lägga ihop två separata bokningar men det skulle inte gå. däremot kunde hon länka ihop dem, men inte mer än så.
 
Detta att BA agenten endast ser några av flighterna är för att det är endast de som har BA flightnummer, som kommer fram på deras skärm
Jag råkade själv ut för samma problem i år när jag hade en connection-flight mellan SFO -LAX, det fanns 6st AA flighter den dagen men bara 3 fanns att tillgå i BA:s system. Frågade varför och agenten sa att detta beror på att de bara har tillgång till vissa av flighterna, jag som innan också trott att man hade 100% tillgång till alla flighter i samarbetet. Man vill väl säkert göra så för att det ska var någon skillnad att flyga med AA eller BA, vad vet jag :confused:
 
Toppen