Senaste nytt

Rekord i antal mellanlandningar på samma flightnummer?

Randy Marsh

Medlem
När jag för ett par veckor sedan satt och väntade på flighten från Aracaju till Sao Paolo såg jag en flight med ovanligt många mellanlandningar på skärmen, nämligen TAM flight 3893. Kom då på att jag faktiskt själv har flugit just denna från Manaus till Fortaleza i 2004. Det jag kommer ihåg från den flighten är, inte helt oväntat, de tre mellanlandningarna på denna relativt korta sträcka.

Det visade sig att JJ3893 inte stoppar i Fortaleza, men fortsätter till Recife och Aracaju efter det. Hela flighten är Manaus - Santarem - Belem - Sao Luiz - Fortaleza - Recife - Aracaju. Har någon här inne ännu värre exempel på antal mellanlandningar med samma flightnummer? :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Det var första gången på flera år som jag har hört mellanlandning användas på det (traditionellt) korrekta viset: en flygning/flight som stannar på flera ställen på vägen, inte en resenär som byter flyg vid något nav. Tar av mig språkpolishatten medan jag tackar! :)
 
Last edited:

Senator

Moderator
American Airlines förvirrar s******* ut mig ibland då man använder samma flightnummer från och till en rutt, i detta fall JFK-DCA-JFK

AA ut.JPG

AA hem.JPG

Många andra av dessa 3**** serie är mellanlandningar som beskrivs här..
 
Toppen