Senaste nytt

Lufthansa börjar flyga Airbus A380 till Houston

Jacob

Medlem
Den 1 augusti 2012 byter Lufthansa från Boeing 747 till superplanet Airbus A380 på sträckan Frankfurt-Houston vilket innebär att kapaciteten ökar med 63%.

Det är den dagliga flygningen LH 440/LH 441 som kommer trafikeras med Airbus A380.

Houston blir den sjätte A380 destinationen i USA efter Los Angeles, San Francisco, Miami, New York JFK och Washington Dulles.
 

Fredrik

Medlem
Måste säga att LH gjort intressanta val vart de skickar sina 380. Jag hade åtminstone inte räknat med MIA eller IAH.
 

Magino

Medlem
Houston blir Lufthansas sjätte A380 destination i USA efter Los Angeles, San Francisco, Miami, New York JFK och Washington Dulles.

Lufthansa har väl varken flugit eller flyger till LAX eller IAD. Det kanske blir den sjätte destinationen i USA som tar emot en A380 från samtliga bolag?
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Måste säga att LH gjort intressanta val vart de skickar sina 380. Jag hade åtminstone inte räknat med MIA eller IAH.

IAH är en gigantisk oljehub.
Ingen tillfällighet att tex SQ flyger dit via Moskva.
Dessutom har LH säkert många medlemmar i oljeklubben som reser regelbundet till IAH.
 

Senator

Moderator
Om jag har uppfattat rätt så flyttas MIA till SFO under våren... Det vill säga; just nu verkar PEK och NRT vara ända två destinationer där A380 används året runt? Eller kanske JNB också? I alla fall, så långt har väl inte destinationerna i USA varit året runt...
 

tourist

Medlem
Lufthansa har väl varken flugit eller flyger till LAX eller IAD. Det kanske blir den sjätte destinationen i USA som tar emot en A380 från samtliga bolag?

:confused:
Det är ju LHs lounge som SAS skickar sina pax till på IAD! Det går väl LH-flyg dagligen eller nästan dagligen mellan både FRA och MUC och IAD...
 
Toppen