Senaste nytt

Förslag på Hilton hotell i London

freno

Medlem
Vilka är era favoriter på hilton i centrala london?

Kravet ska vara gångavstånd till typ oxford/bond street.

Har bott på DT Hilton London Victoria och Waldorf innan, men skulle vara roligt att prova något mera.
Executive Lounge är alltid kul men inget måste.
 

Senator

Moderator
Jag bor oftast på Metropole eftersom det är nära Paddington och HEX. Det tar ca 12-15min i fin söndagspromenadtempo att gå ner Edgeware Road till Marble Arch och Oxford Street. Den längre vägen är dock härligare via Praed Street till Hyde Park.

Hotellet är ofattbart stort, men jag har alltid haft grym service där som Diamond. Loungen har jag använd som kontor ett antal arbetsdagar och har haft massor av möten där.

Eftersom Oxford/Bond location är viktigt lämnar jag inte tips om Tower Bridge område..
 

Senator

Moderator
Är något av dem sämre/bättre på uppgraderingar av guldmedlemmar?

Som med flyget, finns det bara en säker väg. Köpa den rumskategori eller den kabin man vill ha :) Överlags ligger man väl på ca 90% UPGR frekvens på Hilton. Jag tittar ofta på hur prisbilderna ser ut, då vet jag att om det är dyrt = ganska fullt = mindre chans då kategorin är evt utsålt.
 

Mr.T

Medlem
Jag bodde i höstas på Grosvenor House, ett JW Marriott property. Jag var väldigt nöjd med hela vistelsen. Blev uppgraderad från deras bas rum till en stor svit med executive lounge tillträde pågrund utav mitt Marriott Guld kort. Loungen var dessutom väldigt schysst, serverade en riktigt bra afternoon tea. Servicen var även den riktigt bra något som jag inte har upplevt på en del andra hotell i London/England.
 

gusten

Medlem
Någon som har bott på Hilton Bentley i London nyligen? Har lite Hilton poäng som jag tänkte spendera i slutet av maj.
 

sembl

Medlem
Inte precis just nu. Det hotellet faller mig inte i smaken tyvärr. Kändes lite slitet faktist när jag testade det förra året
 
Toppen