Senaste nytt

Kan jag göra något vettigt med mina Thai Airways miles?

joa

Medlem
Har 71.000 poäng som kommer att förfalla de närmaste månaderna. 31.000 ryker nu i veckan.....
Har inte lyckats få till någon resa för poängen främst för att jag skall få det att klaffa med det privata samt att den andra biljetten skulle gå på SAS miles. Verkar helt tji av en rad anledningar.
Så jag har gett upp detta :-(

Kommer att göra en flygning med SAS eller Lufthansa (eller i värsta fall Air China) om en dryg månad så en del poäng som blir kvar efter denna månads poängras kanske jag skulle kunna utnyttja till en uppgradering om jag blir bokad i en tillräckligt hög bokningsklass.

Men om inte det går, har ni några andra ideér? Surftat runt på Thais sida och vouchers verkar det klent med. Deras webshop gäller bara för leverans inom Thailand och några hotell i Sverige verkar de inte ha.
Då det inte går att flytta miles till andra bolag som jag fattar det verkar det bara vara att stå på sidan och kolla på när 70.000 poäng ryker :-(
 

Dr. Miles

Expert
Boka First class tur&retur mellan Bangkok och Hong Kong för 70.000 miles?
71.000 miles räcker tyvärr inte för Premium Economy enkelresa mellan Köpenhamn/Stockholm-Bangkok/Phuket.

Frequent Flyer : Round Trip - THAI Air Awards Chart
Frequent Flyer : THAI Air Awards Chart (One-Way)


Alternativt kan du boka Europa-Mellanöstern tur&retur i Business class för 60.000 miles om jag har tolkat tabellen rätt. Du behöver att betala bränsletillägg men det är ändå relativt bra värde för att använda de poängen.

Frequent Flyer : Air Awards on Star Alliance Airlines

Screenshot20140327_2.png
 
Last edited:

joa

Medlem
Tacken Resor går tyvärr bort då jag helt enkelt inte sy ihop något innan 30.000p försvinner.
Andra idéer?
 

joa

Medlem

Shoppen levererar inte utanför Thailand.
Hotellen erbjuder inga vouchers så det kräver ju att man har en resa bokad så man vet när man skall vara där.
Nästan alla tidningar är Thai edition.....

Kanske är kört för mina poäng för att flytta poäng til annat program går väl inte vad jag förstår.
 

jumbooze

Medlem
Om du vill så får du gärna boka en natt åt mig på
Mui Ne, (Anantara) Ho Chi Minh City 24000 poäng :D
 

Dr. Miles

Expert
Om det var jag skulle jag boka någon bonusresa till Mellanöstern och sedan boka om.
Det kostar 95 USD att ändra bonusresa biljetten med Star Alliance.

Frequent Flyer : Royal Orchid Plus Service Fees
Frequent Flyer : Award Conditions

THAI skrev:
International Award tickets are valid for 1 year from the date of issue, and once issued you may change travel dates or your flight number with a service fee. Any other changes require mileage to be re-credited, subject to service fees, and new reservations being requested.
 

joa

Medlem
Om det var jag skulle jag boka någon bonusresa till Mellanöstern och sedan boka om.
Det kostar 95 USD att ändra bonusresa biljetten med Star Alliance.

Frequent Flyer : Royal Orchid Plus Service Fees
Frequent Flyer : Award Conditions

Har haft den tanken faktiskt. Kostar inget att bara boka av va? Avgifter och skatter betalas väl tillbaka om man bokar av helt eller?
Även om jag inte hittar någon resa samtidigt för mina SAS poäng så har jag ju inte ens några pengar att förlora.
Problemet är att det var tänkt att vi skulle resa i Q1 nästa år (pga av liten grabb som vi inte vil lämna riktigt än pga av hans låga ålder) så det skulle inte bli så mycket att spela på om vi skall boka om.....
 

Dr. Miles

Expert
Har haft den tanken faktiskt. Kostar inget att bara boka av va? Avgifter och skatter betalas väl tillbaka om man bokar av helt eller?
Om du avbokar försvinner de utgått poängen. Däremot datumändring räknas inte som re-credit till konto därför kan du boka om ända till ett år framåt från bokningsdatumet.
 

joa

Medlem
Om du avbokar försvinner de utgått poängen. Däremot datumändring räknas inte som re-credit till konto därför kan du boka om ända till ett år framåt från bokningsdatumet.

Jo, poängen förstår jag att de ryker om jag bokar av. Men ev kostnader jag haft får man tillbaka antar jag.
 
Toppen